تعداد شاغلان معدنی کم شد

عصر معدن- طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد گواهی کشف تغییری نداشته و پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری صادر شده به ترتیب ۱۰.۹ درصد و ۱.۷ درصد افزایش یافته‌اند. این در حالی است در مدت مذکور سال جاری از میزان اشتغال افراد به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نسبت به هفت ماهه سال گذشته افت بیش از هفت درصدی دیده می‌شود.;

تعداد شاغلان معدنی کم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، در هفت ماهه سال 1399 همچون مدت مشابه سال گذشته معادل 291  فقره گواهی کشف صادر شده و تغییری حاصل نشده است. در مدت مذکور سال جاری تنها تعداد پروانه اکتشاف صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمی اوضاع بهتری داشته است. در این مدت 560 فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به 505 فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته 10.9 درصد رشد یافته است.

    براساس این آمار، در صدور پروانه بهره‌برداری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 1.7 درصدی دیده می‌شود. در هفت ماهه امسال 349 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که نسبت به هفت ماهه سال گذشته میزان صدور این مجوز معدنی که 343 فقره بوده، رشد کمی داشته است.

    همچنین در این هفت ماه سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده است، رشد چهار درصدی داشته است. در این مدت، نزدیک به 776 میلیارد ریال صرف عملیات اکتشاف شده است؛ در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته حدود 746 میلیارد ریال صرف شده بود.

    علاوه‌بر این میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری هم در این مدت افت 7.4 درصدی داشته است. در هفت ماهه سال گذشته، 3027 نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به 2803 نفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر