هدف گذاری سازمان صمت برای "جهش تولید" در بخش معدن

عصر معدن- سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای بخش معدن خود در جهت تحقق شعار رونق تولید در سال جاری برنامه هایی از جمله احیا و توسعه معادن کوچک مقایس، واگذاری معادن بدون بهره بردار و... دارد. در عین حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، افزایش تولید نیز از جمله اهداف این سازمان است.;

هدف گذاری سازمان صمت برای "جهش تولید" در بخش معدن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، علی عبدی- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران- در رابطه با برنامه‌های این سازمان برای سال جهش تولید اظهار کرد: طبق محورهای در نظر گرفته شده و ابلاغ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جهش تولید، ما نیز تمرکز خود را بر این محورها قرار داده‌ایم. از جمله مهمترین برنامه‌های درنظر گرفته شده، احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس است تا بتوان تعدادی از این معادن را احیا و فعال کرده یا توسعه دهیم.

    وی افزود: حتما مزایده معدنی برگزار خواهد شد تا معادنی که فاقد بهره بردار هستند و تعدادشان به حدود 40 معدن می رسد، بتوانیم از این طریق قانونی واگذار کنیم و بیرون فعال شوند. این موضوع سبب اشتغالزایی تعداد کثیری افراد هم خواهد شد. علاوه براین بازسازی و نوسازی صنایع معدنی را در برنامه خود قرار داده‌ایم و در سال جاری با سرعت بیشتر به آن خواهیم پرداخت تا فعالان این حوزه که ماشین آلات دست دوم و کهنه دارند، بتوانند با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، تجهیزات خود را بازسازی یا ماشین آلات نو خریداری کنند. البته این برنامه در سال های گذشته نیز توسط وزارات صمت به ما ابلاغ و صورت گرفته بود اما قصد داریم در سال جاری با سرعت بیشتری به آن ها بپردازیم.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران اعلام کرد: علاوه براین این برنامه هایی که عملیاتی هستند، اعطای وام برای نوسازی و بازسازی معادن و تجهیزات و استفاده از امکانات موجود برای  واردات ماشین های 5 تا 10 سال ساخت است که اجازه ورود دهیم تا مجبور به استفاده از ماشین های 50 سال گذشته نشوند.

    عبدی ضمن تاکید براینکه مشکلاتی در توسعه معادن وجود دارد که نیاز به هماهنگی بیشتر در ارگان ها دارد، ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید ارگان‌هایی که می‌توانند با ما همکاری بیشتری در تحقق اهدافمان داشته باشند، بیش از گذشته به میدان آمده و ما را در اجرای اهداف و برنامه‌ها یاری کنند. البته برخی از این ارگان ها اعتقادات خودشان را داشته و مدافع محیط زیست هستند اما ما هم اعتقادات خودمان را داریم که البته ناقض محیط زیست نیست و بیشتر سختگیری هستند. امیدواریم در سال جاری این همکاری ها و تفاهم ها بیشتر شود و بتوانیم موانع را با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از سر راه برداریم و تولید را هم پیش ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر