افزایش عرضه در بازار فولاد و مدیریت تقاضا

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی: با همکاری استان‌ها، واقعی سازی میزان تقاضای فولاد از بورس در دستور کار است.;

افزایش عرضه در بازار فولاد و مدیریت تقاضا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از وزارت صمت، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با همکاری استان‌ها، واقعی سازی میزان تقاضای فولاد از بورس در دستور کار است و برای کنترل بازار فولاد کشور در اسفندماه، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در اولویت قرار دارد.
    آقای داریوش اسماعیلی در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان‌های صمت استان‌ها افزود: هم اکنون حدود 30 درصد از تولید فولاد کشور مورد مصرف واحد‌های داخلی است که در صورت رعایت نکردن الزامات عرضه، مدیریت و ممنوعیت صادرات این محصول عملیاتی می‌شود.
    وی اضافه کرد: علاوه بر نظارت‌های اعمالی بر روند عرضه، مدیریت تقاضا از طریق اصلاح سیستم بهین یاب و کنترل مجدد میزان مصرف مواد اولیه واحد‌های تولیدی، برای جلوگیری از درخواست‌های غیر واقعی در دستور کار است.
    اسماعیلی گفت: در صورت عدم همخوانی میزان تقاضا و مصرف در محل واحد صنعتی، حتماً این موضوع به عنوان تخلف لحاظ شده و با متخلفان برابر قانون برخورد قاطعی خواهیم داشت.
    وی افزود: برای نظارت دقیق روی واقعی سازی درخواست‌ها در سامانه بهین یاب دستورالعملی ویژه تدوین و ابلاغ شده است.
    اسماعیلی ادامه داد: میانگین مواد اولیه مورد تقاضا از سوی واحد صنعتی سال‌های 95 و 96 خواهد بود و قطعاً در این فرآیند فقط واحد‌های فعال برای تخصیص مواد اولیه مورد تایید خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر