وزیر صنعت، معدن و تجارت:

‌قیمت‌ها در بازار فولاد متعادل شده است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که با اجرایی شدن شیوه‌نامه فولاد، از دو هفته پیش تاکنون قیمت فولاد و محصولات فولادی در کشور متعادل شده است.;

‌قیمت‌ها در بازار فولاد متعادل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در این جلسه از وزارت صنعت انتظار داشتند که در اجرای این شیوه‌نامه نظارت بیشتر و قطعیت به خرج دهد.

    وی بیان‌داشت: سیاست کلی وزارتخانه و دولت نیز این بوده که محصولات فولادی به‌طور کامل در بورس عرضه شود و از آنجایی که با مازاد تولید در کشور مواجه‌ایم، قیمت‌ها به‌تدریج متعادل خواهد شد.

    رزم‌حسینی ادامه‌داد: برخی نمایندگان نیز در حوزه‌های انتخابی خود با مشکلاتی در معادن مواجه بودند که جوب قانع کننده‌ای به آنان دادیم و دیگر نمایندگانی که قانع نشدند نیز مقرر شد معاونان وزارت صنعت با بازدید میدانی از نزدیک به رفع مشکلات بپردازند.

    به گزارش ایرنا، دولت با ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی بازار فولاد به دنبال عدالت در توزیع مواد اولیه و بهبود وضعیت تولید در زنجیره تولیدات صنعتی از جمله صنایع فلزی است.

    پیش‌تر «خداداد غریب‌پور»‌ رییس پیشین هیات عامل ایمیدرو  گفت: براساس شیوه‌نامه جدید، دولت قبول کرده که قیمت بر مبنای رقابت در بورس کالا کشف و تعیین شود و بدین ترتیب، روند قیمت‌گذاری کاملا رقابتی خواهد شد.

    جمهوری اسلامی اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می‌شود، پیش‌بینی شده تا پایان امسال میزان تولید فولاد دست‌کم به 30 میلیون تن برسد.

    انتظار می‌رود در افق 1404 هم به ظرفیت 55 میلیون تن دست یابیم که اکنون نزدیک به 40 میلیون تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر