معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در بازدید از معادن شن و ماسه منطقه دو کوهک شیراز:

اولویت وزارت صمت توسعه فعالیت‌های معادن و صنایع معدنی در کشور است

برای فعال سازی یک‌هزار معدن در کشور برنامه داریم

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در بازدید از معادن شن و ماسه منطقه دو کوهک شیراز، توسعه فعالیتهای معادن و صنایع معدنی در کشور را از اولویت‌های وزارت صمت دانست.;

اولویت وزارت صمت توسعه فعالیت‌های معادن و صنایع معدنی در کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در این بازدید با اشاره اینکه معادن و صنایع معدنی نقش اساسی در رشد اقتصاد کشور دارد گفت: با توجه به در خواست سازمان حفاظت محیط زیست و مطرح شدن معادن شن و ماسه دو کوهک در شورای عالی معادن جهت جانمایی و ساماندهی این مجموعه و نیز بررسی مسایل و مشکلات زیرساختی ، آب و برق و... دراین معادن و نقش آنها در ساختمان سازی امور عمرانی و زیربنایی در شهرشیراز وحومه این بازدید انجام شد .

    وی بیان کرد : مقرر شد تا با همکاری استانداری فارس و سازمان صمت، سازمان محیط زیست در بحث جانمایی پیشنهادات بررسی تا در رفع مسایل و مشکلات و فعالیت این واحدها برنامه ریزی لازم و اساسی انجام شود تا معدنکاران و شهروندان هر دو متضرر نشوند .

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان داشت : اولویت وزارت صمت توسعه فعالیتهای معادن وصنایع معدنی در کشور است لذا در این راستا ضرورت بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات موجود درمعادن شن و ماسه و ساماندهی فعالیتهای معادن شن و ماسه همچنین افزایش کیفیت فرآوردهای این معادن موجب بهره وری بیشتر و جهش تولید می شود.

    اسماعیلی افزود : مجموعه صنعت و معدن باید موتور محرکه توسعه ی استان باشد، لذا در این راستا با شناسایی مسایل و مشکلات سد راه بخش تولید وصنعت و معدن و نیز آسیب شناسی توام با مطالعات کارشناسی شده و نیز با مساعدت مسوولین استانی وکشوری مسیر توسعه و پیشرفت در رشد اقتصادی استان را هموار خواهیم نمود .

    هدفگذاری برای فعال سازی یک‌هزار معدن در کشور

    معاون امور معادن وصنایع معدنی وزیر صمت با اشاره به اینکه تعداد معادن کشور بیش از 10 هزار معدن است، گفت: امسال برنامه های ویژه ای در راستای تحقق جهش تولید در بخش معادن و صنایع معدنی کشور و استان فارس اجرا خواهد شد همچنانکه برنامه فعال شدن 1000 معدن غیر فعال یعنی حدود 25 درصد را در کشور داریم.

    داریوش اسماعیلی معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت وعده داد که امسال تعداد زیادی از معادن غیرفعال در فارس به مدار تولید می پیوندد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت یاد آورشد : معادن کوچک مقیاس در برنامه فعال سازی قرار گرفته است که استان فارس با همکاری خوبی که با شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران دارد می تواند در زمینه فعالسازی معادن غیر فعال جزو استانهای پیشرو باشد که دراین خصوص اقداماتی نیز دردست انجام است.

    رییس سازمان صمت استان فارس درادامه این بازدید گفت : شبانه روز با تلاش وجدیت مسولین استانی ، کشوری و همکاران در سازمان صمت استان فارس در پی رفع مشکلات واحدهای تولیدی وتجاری هستیم و در راستای آسیب شناسی نوسازی ، بهسازی ، بحث صادرات وتوسعه زیرساخت های حمل ونقل ایجاد اشتغال رفع بیکاری ، رونق تولید ترغیب سرمایه گذار ورشد سرمایه گذاری درپی رشد وجهش چشم گیری در فعالیتهای اقتصادی استان هستیم.

    وی افزود : احیای معادن غیر فعال و افزایش تولیدات معدنی نقش مهمی در عملیاتی شدن شعار جهش تولید داشته ، همچنین مشارکت بخش خصوصی نیز در اجرای به موقع آن از ضروریات است که باید از ظرفیت این بخش به نحو مطلوب استفاده کرد.

    رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: در سال جاری طرح مطالعاتی،پژوهشی بخش معدن تحت عنوان نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست انجام است و در بخش اکتشاف نیز در جند پهنه شامل پهنه اکتشاف شمال و شمال شرق استان شامل (شهرستان های بوانات،اقلید،خرمبید،آباده،سرچهان و بخش هایی از ارسنجان)،پهنه دولومیت در شهرستان های جنوبی و جنوب غرب استان، مطالعات اکتشافی در شهرستان های نورآباد و رستم،پهنه های چهارگانه منطقه قطروئیه نی ریز،مطالعات در حال انجام است.

    گفتنی است که داریوش اسماعیلی«معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت» به همراه ظفر افشون «معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس» ، حمیدرضا ایزدی «رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس»، محمود رضایی «معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری» ، حمید ظهرابی «مدیر کل محیط زیست استان» و تعدادی از معدنکاران، تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کار آفرینان از معادن شن ، ماسه درمنطقه دو کوهک بازدید کرد و از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی و جهت رفع مشکلات این واحدها دستورات لازم را صادر نمود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر