دلار ارزان می شود/ تاثیر تحریم های جدید بر صادرات فلزات

عصر معدن- مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است؛ قیمت ارز با ارائه بسته جدید بانک مرکزی کاهش پیدا می کند.;

دلار ارزان می شود/ تاثیر تحریم های جدید بر صادرات فلزات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    سیف الله امیری مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با «عصر معدن» و با اشاره به صحبت های شب گذشته رییس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: برای پیش بینی و اظهار نظر درباره شرایط بازار ارز کمی زود است و باید چند روزی منتظر ماند، اما به اعتقاد بنده قیمت دلار به شکل فعلی باقی نخواهد ماند و کاهش پیدا می کند.
    وی تصریح کرد:  از سویی دیگر با شرایط شکل گرفته در بورس برای صادرات، بازار سیاه به وجود آمده جمع خواهد شد.
    امیری با بیان اینکه امروز دلار 4200تومانی به کالای گروه یک همچون دارو اختصاص دارد، افزود: امروز تعداد زیادی کالا در گروه 1 قرار دارند که باید از آن خارج شده و به گروه های دیگر بروند. از سویی دیگر باید گروه 2 و 3 با یکدیگر ادغام شوند و در کنار آن برخی کالاها همچون کاشی و سرامیک و سنگ بریده شده در گروه 4 باقی بمانند.
    به  گفته وی، با ورود ارز حاصل از صادرات به کشور، به طور قطع قیمت ارز تغییر خواهد کرد.
    مدیر دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به تحریم های جدید علیه کشور و تاثیر آن بر صادرات فلزات ، بیان کرد: خوشبختانه در زمینه صادرات تا به امروز مشکل چندانی نداشته ایم  اما قطعا تحریم ها بر صادرات فلزات تاثیرگذار خواهد بود، البته این تاثیر بر کانی ها و مواد معدنی کمتر است. در چنین شرایطی باید محصولات فلزی باید با کیفیت بیشتری در کشور تولید کنیم تا رقابت در این شرایط کمی راحت تر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر