برای ثبت محدوده اکتشافی چقدر پول لازم است؟

عصر معدن- معادن دارای ارزش اقتصادی فراوانی هستند و با سرمایه گذاری بلند مدت برروی آنها می توان به سود خوبی دست پیدا کرد. اما برای ثبت یک محدوده اکتشافی باید چه اقداماتی انجام داد و چه میزان هزینه صرف کرد؟;

برای ثبت محدوده اکتشافی چقدر پول لازم است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵:۰۰

    عباس ایروانی مدیر کل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ثبت محدوده های اکتشافی از سوی افراد عادی جامعه در گفت و گو با «عصر معدن» اظهار کرد: فردی که به دنبال ثبت محدوده است، ابتدا باید مختصات جغرافیایی محلی که دارای ماده معدنی بوده را پیدا کرده و سپس از طریق سیستم کاداستر که در دسترس همه افراد است آن را وارد کرده و محدوده را تعیین کند.
    وی ادامه داد: اگر محدوده مورد نظر با دیگر محدوده ها تداخل داشته باشد، سیستم کاداستر تداخل را حذف کرده و بخش آزاد را اعلام می کند.
    مدیر کل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این فرد با در دست داشتن مدارک لازم و همچنین پرینت محدوده مشخص شده برروی سیستم کاداستر، به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  مورد نظر مراجعه کرده و سازمان برمبنای قانون از سازمان های مربوطه دیگر استعلام های لازم برای محدوده را دریافت می کند. پس از آنکه نتیجه استعلام ها بلامانع اعلام شد، باید طرح اکتشافی را کامل کرده و اکتشاف را آغاز کند.
    به گفته ایروانی، برای ثبت محدوده طبق تبصره 2 ماده 6 قانون معادن باید مبلغی ثابت برای این محدوده پرداخت شود. این رقم کمتر از 2 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر