رشد تولید ۶ قلم کالای معدنی در فصل بهار

عصر معدن- آمار تولید ۶ قلم کالای منتخب بخش معدن و صنایع معدنی در مدت سه ماهه ابتدایی امسال نشان‌دهنده رشد ۱.۸ تا ۴۶.۳ درصدی در این بخش است.;

رشد تولید ۶ قلم کالای معدنی در فصل بهار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا،داده‌های آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، تولیدات فولادی، فولاد خام ( میانی)، کاتد مس، شمش آلومینیوم، پودرآلومینا و سیمان در فصل بهار امسال نسبت فصل مشابه در سال 98 افزایش داشتند.

    بیشترین میزان افزایش عملکرد در دوره مورد بررسی مربوط به شمش آلومینیوم با رقم 46.3 درصد و کمترین بازدهی هم در بخش تولیدات فولادی با 1.8 درصد ثبت شد.

    تولید فولاد خام و رشد 8.5 درصدی

    تولید فولاد خام ( میانی) در دوره این گزارش رقم 6 میلیون و 969 هزار و 900 تن را نشان می دهد که نسبت به 6 میلیون و 426 هزار و 800 تن عملکرد سه ماهه آغازین پارسال افزایش 8.5 درصدی دارد.

    امسال انتظار می‌رود تولید شمش فولادی به رقم 30 میلیون تن برسد که با تحقق آن بالاترین میزان عملکرد در چهار دهه گذشته را ثبت خواهدکرد.

    5.4 میلیون تن تولیدات فولادی

    میزان تولیدات فولادی نیز در فصل بهار امسال رقم پنج میلیون و 485 هزار تن را نشان می دهد که در مقایسه با پنج میلیون و 388 هزار و 600 تن عملکرد سه ماهه ابتدایی پارسال افزایش بازدهی 1.8 درصد دارد.

    بررسی آمار تولیدات فولادی در چهار ماهه ( فروردین لغایت تیر) سال گذشته در بخش میلگرد تولید دو میلیون و 707 هزار تن و ورق گرم سه میلیون و 10 هزار تن را ثبت کرد.

    بالاترین رشد مربوط به شمش آلومینیوم

    بررسی آمار عملکرد در ارتباط با کالاهای منتخب گویای آن است که تولید شمش آلومینیوم در سه ماهه نخست امسال به رقم 95 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 که 65 هزار تن بود، رشد 46.3 درصدی دارد که بالاترین بازدهی در دوره مورد بررسی را دارد.

    پیش از این وزارت صنعت، معدن وتجارت آمار تولید کارخانه های ایرالکو ( اراک)، المهدی و هرمزال را منتشر می‌ساخت، اما با بهره‌برداری از کارخانه 40 هزار تنی شمش آلومینیوم آلومینا و آلومینیوم جنوب ( لامرد فارس ) که برای یک میلیون تن تعریف شده و در فاز نخست 300 هزار تن ( اکنون  تولید 100 هزار تن در دستور کار است)، وضعیت تولید روند رو به رشد دارد.

    پودر آلومینا و تولید 62.8 هزار تنی 

    میزان تولید پودرآلومینا در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم 62 هزار و 800 تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که 61 هزار و 400 تن بود، افزایش 2.3 درصدی داشت.

    اکنون تنها واحد تولید کننده پودرآلومینا در کشور در خراسان شمالی و منطقه جاجرم واقع شده و تولید سالیانه حدود 250 هزار تن دارد، درحالی که نیاز کشور حداقل 720 هزار تن است.

    رشد 10 درصدی تولید سیمان

    تولید سیمان در دوره این گزارش به رقم 16 میلیون و 353 هزار تن رسید و در مقایسه با دوره مشابه پارسال که 14 میلیون و 868 هزار تن بود، افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد.

    ایران بیشترین صادرات سیمان را در سال‌های 93 و 94 با حدود 18 میلیون تن ثبت کرد و اکنون میزان تولید به حدود 65 میلیون تن در سال رسیده است.

    به گزارش ایرنا، امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه رشد تولید 25 درصدی برای صنایع معدنی را پیش‌بینی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر