سرپرست وزارت صنعت خبر داد:

تشکیل جلسه کمیته ساماندهی فولاد در هفته جاری

عصر معدن- سرپرست وزارت صمت، از برگزاری جلسه کمیته ساماندهی فولاد در هفته پیش رو خبر داد و گفت: بازنگری در شیوه عرضه محصولات فولادی و تعیین قیمت با اتکای به فرمول‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد.;

تشکیل جلسه کمیته ساماندهی فولاد در هفته جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت حسین مدرس خیابانی با اشاره به دستور امروز رئیس جمهور مبنی بر ضرورت رفع دغدغه تولیدکنندگان و صاحبان کارخانه‌ها برای تأمین مواد اولیه گفت: جلسه کمیته ساماندهی محصولات فولادی در هفته جاری با حضور تولیدکنندگان برگزار خواهد شد تا بتوان در شیوه عرضه محصولات فولادی و تعیین قیمت با فرمول‌های اقتصادی، تجدیدنظر لازم صورت گیرد.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که علاوه بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دستی فولاد تأمین شود، صادرات نیز به عنوان یکی از دستورکارهای جدی این وزارتخانه، مورد حمایت قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: پیرو سیاست‌های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده نخواهد شد تا فولاد نیز به عنوان یک کالای سرمایه‌ای مورد معامله قرار گیرد، بلکه با مکانیزم‌های جدیدی که طراحی خواهد شد، تلاش می‌شود تا محصولات فولادی به دست مصرف‌کنندگان واقعی و صنایع پایین‌دستی آن هم بر اساس نیازهای واقعی آنها، برسد.

    به گفته مدرس خیابانی، در واقع، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم معطلی صنایع پایین‌دستی و تولیدکنندگان در دسترسی به مواد اولیه خود است و این سیاست را با مکانیزم‌های صحیح و به روش‌های مختلف عملیاتی خواهد کرد.

    وی گفت: بنا بر این است که ضمن افزایش تولید فولاد در کشور، برنامه افزایش صادرات محصولات فولادی نیز در سال 99 با قوت و قدرت بیشتری نسبت به سال 98 پیش رود و در این حوزه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از هیچ کمکی به تولیدکنندگان و صادرکنندگان دریغ نخواهد کرد.

    مدرس خیابانی افزود: کمیته تخصصی محصولات فولادی در هفته پیش روی نسبت به بازنگری مجدد سیاست‌ها و ابلاغ تکالیف مرتبط با حوزه تأمین و توزیع این محصولات اقدام خواهد کرد؛ ضمن اینکه تاکید بر این است که در سال جهش تولید، علاوه بر اینکه تولید و صادرات فولاد مطابق با هدفگذاری‌های انجام شده با رشد مواجه شود، بلکه صنایع پایین دستی نیز که اجزای اثرگذار در دستیابی به جهش تولید هستند نیز به موقع، مواد اولیه خود را تأمین نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر