وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به «عصرمعدن»:

بحث صادرات سنگ باید در برنامه ها قرار گیرد

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه یازدهمین نمایشگاه سنگ اظهار کرد: امروز فروش و بازاریابی مهم‌ترین نکته در حوزه سنگ است.;

بحث صادرات سنگ باید در برنامه ها قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، رضا رحمانى اظهار کرد: خوشبختانه توانمندى هاى خوبى در حوزه سنگ وجود دارد.

    وى با اشاره به نمایشگاه سنگ، بیان کرد: شرکت هاى دانش بنیان حضور خوبى در این نمایشگاه داشتند که شاید نکته مهمی باشد. از سویی دیگر شاهد حضور شرکت هایی با توان صادراتی بالا در این دوره از نمایشگاه هستیم.

    رحمانى با تاکید بر موضوع صادرات افزود: ایران جزو کشورهای پرپتانسیل در حوزه سنگ است و ذخایر بسیارى در اختیار دارد و خوشبختانه ظرفیت هاى خوبى در این زمینه ایجاد شده است.

    وزیر صمت همچنین بیان کرد: متاسفانه امروز بخشی از ظرفیت هاى یاد شده بلااستفاده است یعنى هم در بازار داخلى و هم در حوزه صادرات تقاضا کاهش یافته است. البته در سال ٩٧، صادرات این حوزه با رشد ٥ درصدى همراه بود. اما ظرفیت موجود بسیار بیشتر از این رشد است.

    به گفته رحمانى، یکى از مهمترین اقداماتى که آن را پیگیرى مى کنیم بحث افزایش صادرات است. در این زمینه باید کارهاى مختلفى انجام شود.

    وى تاکید کرد: در این راستا از حضور شرکت ها صادراتى در نمایشگاه هاى خارجى حمایت خواهیم کرد تا بتوانند در این نمایشگاه ها بازاریابى انجام دهند. از سویی دیگر با انجمن سنگ جلسات متفاوتى داشتیم و شوراى سیاستگذارى سنگ را تشکیل داده ایم. درواقع تلاش آن است که دوستان با محوریت بخش خصوصى حضور داشته باشند و دولت نیز به عنوان حمایت کننده بستر را براى آنها فراهم کند.

    رحمانی افزود: خوشبختانه در حوزه معادن و فرآورى توانمندى هاى خوبی وجود دارد. امروز واحدهای فرآورى بسیارى در کشور ایجاد شده که باید این ظرفیت ها فعال شود.

    وزیر صمت با بیان اینکه سنگ ایران در دنیا شناخته شده است، تصریح کرد: امروز فعالان سنگ به سمت سلیقه هاى مختلف مشتریان خود رفته اند و این موضوع تنوع رنگ سنگ ها را افزایش داده است.

    وى تاکید کرد: صنعت سنگ یکى از حوزه هایی است که مى تواند در صادرات نقش مهمی را ایفا کند و جایگزین درآمدهای نفتى شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به «عصر معدن» نیز  درباره مهم‌ترین موضوع شوراى سیاستگذارى سنگ بیان کرد: مهم‌ترین موضوع  امروز بحث فروش و بازاریابی است که بیشتر در صادرات بروز پیدا می کند و به طور حتم صادرات باید در برنامه ها قرار گیرد.

    رحمانی در پاسخ به اینکه تحریم ها تا چه میزان بر صادرات سنگ تاثیر دارد، بیان کرد: عملا تحریم ها مانعى براى صادرات ایجاد نکرده است زیرا بیشترین صادرات ما به کشورهای همسایه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر