در برترین‌های هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت انجام شد

تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

عصر معدن- هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت صبح امروز با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان، دبیران و مسئولان این بخش در سالن اجتماعات ساختمان شهید نادری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.;

تقدیر از طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در مراسم هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت  فریبرز قریب به نمایندگی از ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور لوح تقدیر "طرح ملی گرد و غبار کشور" در بخش طرح فرادستگاهی برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت را دریافت کرد.

    همچنین از  رضا شهبازی مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات  زمین‌شناختی، زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز تجلیل به عمل آمد.

    مسئول شورای پژوهش سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: نتایج حاصله از "طرح ملی گرد و غبار کشور (منشایابی و اولویت‌بندی برای برنامه اجرایی مهار)" که در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان به انجام رسیده  بنا بر نظر ریاست وقت سازمان به عنوان کاندید طرح پژوهشی برتر به معاونت آموزش،  پژوهش و فناوری وزارت صنعت،  معدن و تجارت معرفی شد.

     فریبرز قریب افزود: پس از انجام داوری‌های متعدد از سوی دبیرخانه ستاد هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت این طرح تایید و به عنوان طرح فرادستگاهی برتر وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب و معرفی شد.
    همچنین مجری طرح ملی گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان این‌که این طرح با همکاری کمیته ملی مقابله با  پدیده گرد و غبار در این سازمان در حال انجام است،  گفت:  دستاوردهای این طرح شامل تهیه نقشه کانون‌های تولید گرد و غبار در کشور،  نمونه‌برداری و آنالیز ویژگی فیزیکی و شیمیایی و آلایندگی ذرات در این کانون‌ها و کمک به اولویت‌بندی پهنه‌های  وسیع بیابانی و غبارخیز  به منظور اجرای برنامه مهار و کنترل بوده است.
     رضا شهبازی  با اشاره به این‌که دستاوردهای فاز اول این طرح به هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت ارائه شده، تصریح کرد: البته این نتایج در اختیار کمیته ملی مقابله با گردوغبار کشور نیز قرار گرفته  و بدین ترتیب سایر دستگاه‌های مرتبط نیز  از دستاوردهای این طرح بهره‌مند شده‌اند.
    وی خاطرنشان کرد: این پروژه با جزئیات بیشتر و گسترده‌تر به همت کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشوردر سطح فراملی نیز در دست اجرا است که دستاوردهای حاصل از آن نیز در زمان متقضی  پس از  حصول نتایج بیشتر منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر