پیام تبریک سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به مناسبت روز معدن

عصر معدن- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیامی، اول خرداد روز معدن را به معدنکاران و همه تلاشگران و فعالان حوزه تولیدات معدنی کشور تبریک گفت.;

پیام تبریک سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به مناسبت روز معدن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، متن پیام حسین مدرس خیابانی به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    «روز معدن» یادآور تلاش ها و مجاهدت‌های فعالان عرصه معدن و صنایع معدنی در اقصی نقاط کشور است که در دور دست‌ترین مناطق با همت والای خود، پرچم تولید را در سالی که مزین به نام «جهش تولید» است، برافراشته نگاه داشته‌اند.

    بدون شک در سال «جهش تولید» و در سایه رهنمودهای گرانقدر مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر زدودن آثار اقتصاد نفتی و تکیه بر سایر ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور، حوزه معادن و صنایع معدنی از جایگاهی بی‌بدیلی برخوردار بوده و نیازمند نگاهی فراگیر جهت تحقق اهداف نامگذاری سال است.

    در عین حال، دستورات ویژه ریاست محترم جمهور در حوزه معادن، سرفصل برنامه‌ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت به خصوص در حوزه امور توسعه‌ای قرار گرفته و در عمل می‌تواند، زمینه خوداتکایی و استفاده از پتانسیل‌های عظیم معدنی کشور در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی را که محور آن کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارزآوری از بخش‌های مولد کشور است، بیش از پیش فراهم آورد.

    بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین 4 راهبرد اصلی «جهش تولید»، « تعمیق و تقویت ساخت داخل»، « توسعه صادرات و کنترل واردات» و نیز «مدیریت و تنظیم بازار» را سرلوحه کار خود قرار داده و مشخصا در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه فعالیت های اکتشافی، ایجاد ارزش افزوده با تکمیل زنجیره ارزش، توسعه فرآوری با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نوین، توسعه پژوهش و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات، فعال‌سازی و احیای معادن کوچک‌مقیاس از جمله معادن غیرفعال و معادن فعال قابل توسعه را از مهمترین سرفصل‌های اقدامات خود در سال جهش تولید قرار داده است.

    لذا بر خود فرض می‌دانم ضمن گرامیداشت روز معدن، بار دیگر از تلاش های ارزشمند تمامی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی کشور، تقدیر و تشکر نمایم.


    امیدوارم در سایه تلاش و خودباوری، شاهد توسعه پایدار و روز افزون بخش معدنی و صنایع معدنی کشور در سالی که بنا به تدبیر مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» نامگذاری شده؛ باشیم.

    حسین مدرس خیابانی

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر