مجلس نگران آینده بخش معدن است

عصر معدن- نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی معتقد است وزارت صنعت، معدن و تجارت آن طور که باید به بخش معدن توجه ندارد.;

مجلس نگران آینده بخش معدن است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    علی اسدی‌کرم در گفت و گو با «عصر معدن»، درباره تاخیر در رونمایی از نقشه معدن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: امروز با شرایط ویژه ای مواجه هستیم و مسئله وضع تحریم های جدید و تشدید آنها مطرح است. در شرایط قبل که نقشه راه را تدوین کردیم به سمتی در حرکت بودیم که زمینه برای اکتشاف، استخراج و اشتغال زایی  در بخش معدن فراهم شود، اما امروز وضعیت متفاوت است.
    وی تصریح کرد: در کنار این موضوع در 2 سال گذشته تلاش های بسیاری در حوزه های مختلف از جمله بحث حقوق دولتی در کمیته معدن مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است. پیش تر به میزان 65درصد از حقوق دولتی دریافتی به بخش معدن باز می گشت اما با اقدامات صورت گرفته این عدد به 100درصد رسیده است تا حقوق دولتی دریافتی صرف توسعه مناطق معدنی شود. البته در این رابطه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کم کاری هایی داشته است.
    اسدی کرم اضافه کرد: در این باره با دیوان محاسبات مکاتبه داشته ام، زیرا از سازمان مدیریت گله مند هستیم. همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره این موضوع سوال دارم. در همین رابطه چند جلسه معاون مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم زیرا از مجموع واریزی ها میزان کمی اختصاص پیدا می کند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از واگذاری معادن، بیان کرد: تحقیق و تفحص در حال انجام است و جلسات آن دوباره از سر گرفته شده است. بنده خود نیز گزارشی کامل از بخش معدن استان و نحوه واگذاری ها آماده کرده ام. هفته گذشته جلسه ای با اعضای کمیته تحقیق و تفحص داشته ایم و برخی موضوعات در آن مطرح شد.
    به گفته اسدی کرم، بخش معدن بسیار وسیع است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت آن طور که باید به این بخش توجه ندارد، در حالی که ما نگران آینده بخش معدن هستیم.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طی 2 هفته آینده کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر