با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

امضای ۱۱ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در خراسان شمالی

تاکید بر افزایش تنوع تولیدات صنعت فولاد در خراسان شمالی

عصر معدن- استاندار خراسان شمالی پنج تفاهم ‌نامه همکاری با معاونان وزیر صمت و مدیران عامل سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران و صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مجموعاً به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال امضاء کرد.;

امضای ۱۱ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه همکاری در خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، این تفاهم نامه‌ها در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای تعیین معین‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بجنورد امضاء شد.

    از پنج تفاهم نامه همکاری امضاء شده دو مورد در حوزه توسعه شهرک‌های صنعتی استان به ارزش یک هزار میلیارد ریال و 10 هزار میلیارد ریال نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به امضاء رسید.

    سه مورد از این تفاهم نامه‌ها نیز مربوط به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای صنعتی "لوله گستر اسفراین" و "آلومینای جاجرم" است.

    توجه به تنوع تولید در صنعت فولاد

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این نشست اظهار داشت: اگرچه هم اکنون صنعت فولاد کشور در وضعیت نسبتاً خوبی به‌سر می‌برد، ولی باید تنوع و افزایش تولید را در صنایع فولاد، به‌ویژه در صنعت لوله گستر اسفراین مورد توجه قرار داد، زیرا این حوزه همیشه فراز و فرودهایی داشته است.

    محسن صالحی‌نیا با تأکید بر عزم جدی کشور برای بهره مندی از تولید و ظرفیت‌های داخلی آن افزود: در واقع باید از این ظرفیت فولاد استان برای افزایش تولید این صنعت به خوبی بهره برد تا دیگر شاهد خرید محصولات خارجی نباشیم.

    وی اضافه کرد: در این خصوص باید دو طرح صنعتی دارای توجیه فنی، مهندسی و اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی در خراسان شمالی تعریف شود تا با تأمین اعتبار از محل منابع ایدرو، صندوق توسعه ملی و سایر منابع ملی شاهد اجرای این طرح‌ها باشیم.

    مخالف بروکراسی و حامی بخش خصوصی هستیم

    دیگر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست اظهار داشت: به زودی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی کامل خواهد شد تا شرمنده سرمایه گذاران بخش خصوصی نباشیم.

    علی رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مخالف بروکراسی‌هاست و زیرساخت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی را به‌صورت ویژه تأمین خواهد کرد.

    وی با بیان این‌که به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی در کشور هستیم، اضافه کرد: ما به دنبال تشویق سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار هستیم تا سرمایه گذاری در این مناطق برای سرمایه گذاران جاذبه داشته باشد.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی برای توانمند سازی نواحی روستایی است، خاطرنشان کرد: این مدلی است که در بسیاری از کشورهای دنیا چون آلمان بازخورد خوبی داشته است و منظور ما از مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد راه توسط شرکت‌ها نیست، بلکه آموزش و ارائه مشاوره درخصوص روش‌های درآمد زایی برای ایجاد کسب و کار روستاییان است.

    خراسان شمالی 9 شهرک و 6 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع 286 واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، 240 واحد فعال و حدود 46 واحد غیرفعال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر