با حضور وزیر صمت در شهرستان کوار کلید خورد؛

بهره‌برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس با حضور وزیر صمت

عصر معدن- -آیین بهره‌برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور وزیر صمت برگزار شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین با اشاره به موضوع ناترازی در حوزه فولاد، اظهار کرد: توسعه همگن و یکنواخت در این بخش صورت نگرفته است.;

بهره‌برداری از طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس با حضور وزیر صمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، عباس علی آبادی، خطاب به فعالان این حوزه گفت: دولت، رقیب شما نیست، بلکه پشتیبان شماست و با تمام قوا از شما حمایت می کند.

    وی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را شناسایی کند و از رویکرد سنتی به سمت رویکرد آینده‌نگر، تغییر مسیر دهد.

    علی آبادی با اشاره به اینکه کشور در تولید فولاد، رتبه دهم را در دنیا دارد بر اهمیت ظرفیت های قابل توجهی که در این بخش ایجاد شده است تاکید کرد و گفت: توجه به صنایع پایین دست، یک رویکرد صحیح است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر توسعه مواد اولیه و جلوگیری از صادرات آن، یادآور شد: مشکل صنعت را باید حل و گره ها را باز کرد و آینده نیز برای فعالان این بخش، روشن است.

    مدیرکل صمت فارس نیز در این رابطه گفت: 2 طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد کوار در زمینه تولید ‌شفت های صنعتی میله و میلگرد آلیاژی با مجموع میزان سرمایه گذاری 40هزار میلیارد ریال و اشتغال 250 نفر به بهره‌برداری رسید.

    حمیدرضا ایزدی با تأکید بر پایداری و افزایش ظرفیت تولید در صنایع فارس گفت: افتتاح طرح‌های صنایع معدنی و تولیدی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد در راستای تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی، صنایع پایین دستی و پایداری و افزایش ظرفیت تولید است.

    وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر به رونق سایر صنایع کمک می‌کند اضافه کرد: دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی‌ در کنار افزایش اشتغال و بهبود رفاه اجتماعی، از پیامدهای توسعه صنعتی است که در این راستا ارتقا بهره‌وری، ارزش افزوده بیشتر، تنوع‌بخشی به تولیدات و ایجاد زنجیره‌های ارزش، انواع کسب و کارها و اشتغال جدید و مسیرهای کسب رفاه را فراهم می‌کند.

    به گزارش ایرنا، این شرکت بزرگترین فولاد ساز بخش خصوصی کشور و جزو صادرکنندگان مطرح استان و کشور می باشد.
    فاز اول این کارخانه سال 1392 در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و در سال‌های 1389 تا1399 نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه 3.4 میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت 1.8 میلیون تن به بهره برداری رسیده است.

    همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه، نیز فعال بوده و طرح‌های توسعه دیگری در دست احداث دارد.

    وزیر صمت همراه با رییس‌جمهور و هیات دولت به استان فارس سفر کرده است.

    آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

    افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری 10 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

    کوار در فاصله 45 کیلومتری کلانشهر شیراز قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر