وزیر صنعت:

آغاز نهضت توسعه معادن در سال ۹۸/ باید اشتغال موجود را حفظ کنیم

عصر معدن- وزیر صنعت معدن تجارت گفت: نهضت توسعه معادن از برنامه های این وزارتخانه در سال ۹۸ است.;

آغاز نهضت توسعه معادن در سال ۹۸/ باید اشتغال موجود را حفظ کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: تولیدکنندگان در تامین سرمایه در گردش مشکل دارند. ما حداقل خواسته مان این است که در حد سال گذشته سرمایه در گردش در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد. ما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های خالی را توسعه بدهیم. بنابراین به سرمایه بیشتری نیازمندیم.

    وی اظهار داشت: ظرفیت‌های تولید مورد بررسی قرار گرفته و بازاریابی نیز مدنظر ماست.

    وی گفت: ما در اسفندماه و فروردین ماه از بانک‌ها منابع گرفتیم اما باید سرعت اختصاص منابع و حجم آن افزایش یابد تا بتوانیم در راستای اهداف مقرر در رونق تولید حرکت کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت حفظ وضع موجود در کارخانجات و تولید و حفظ اشتغال موجود را از اولویت‌های این وزارتخانه در سال 98 خواند و گفت: وزارتخانه 36 برنامه عملیاتی برای سال 98 تدوین کرده است.

    وی ادامه داد: تولید داخل را در سال 98 به صورت جدی تر مورد توجه قرار خواهیم داد. هر کالایی که وارد می‌شود و در داخل امکان تولید آن وجود دارد، در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

    رحمانی گفت: نهضت و حرکت جدید و گسترده‌ای در جهت توسعه معادن در سال 98 آغاز خواهد شد. فناوری و رسوخ دانش در صنایع مورد توجه قرار گرفته است تا قابلیت رقابت کالاهای ایران در دنیا افزایش یابد و از مرحله مونتاژ کاری عبور کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر