معاون وزیر صنعت:

تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد شتاب بیشتری می‌گیرد

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افق روشنی برای تکمیل و توسعه زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد و دستور ویژه رئیس جمهوری در این زمینه راهگشاست و روند احداث این پروژه شتاب بیشتری می‌گیرد.;

تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه لامرد شتاب بیشتری می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، خداداد غریب‌پور، پنجشنبه در آیین افتتاح فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد فارس که از طریق ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهوری انجام شد، افزود:

    هم اینک برق، گاز، شریان‌های ارتباطی، آب لازم برای ساخت، سیل بند، گمرک، تاسیسات اداری و سایر ملزومات مورد نیاز در این منطقه در دسترس سرمایه‌گذاران و متقاضیان مشارکت در طرح هایکوچک و بزرگ قرار دارد.

    رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: هم اکنون عملیات اجرایی برای انتقال آب موردنیاز از خلیج فارس با اعتبار یک هزار میلیارد تومان درحال انجام است و با توجه به اینکه پیش شرط سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی، تکمیل زیر ساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است، این امر با جدیت در دستور کار قرار دارد و پیگیری مجدانه مدیر عامل منطقه یاد شده برای دست یافتن به اهداف توسعه‌ای قابل تقدیر است.
    غریب‌پور با ابراز خرسندی از صدور دستور رئیس جمهوری برای شتاب بخشیدن به روند احداث آزادراه لامرد به پارسیان گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در کاهش هزینه تولید، تسهیل صادرات و واردات به این منطقه راهبردی دارد و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با جدیت به این پروژه  بپردازد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به نقش شبکه بانکی برای تکمیل این طرح اشاره و بیان کرد: تکمیل فازهای این پروژه نیازمند همکاری نظام بانکی است و در این زمینه ا از مسوولیت شناسی کنسرسیوم بانکی با رهبری بانک صادرات قدرانی می‌کنیم اما این امر شایسته توجه بیشتر است.
    غریب پور اظهار داشت: صنایع معدنی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای جهش تولید، از نقش بارزی برخوردار است و به همین سبب ایمیدرو در این زمینه برای سال 99 برنامه‌های مدونی دارد که با وجود شرایط خاصی که در آن قرار داریم اما به همت مدیران، کارشناسان و با همکاری بین بخشی، وظایف خود را برای نقش آفرینی در جهش تولید ایفا خواهیم کرد.

    فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با تولید 120تن شمش آلومینیوم در روز در این آیین به طور رسمی با دستور رئیس ‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. افتتاح این مرحله از طرح در زمینی به مساحت 90 هکتار برای 500 نفر اشتغال ایجاد کرده‌ است.
    چشم انداز تولید سالانه 300 هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع در وسعتی به مساحت 200 هکتار  طرح‌ریزی شده است.
    محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
    این مجتمع در زمان بهره‌برداری کامل به صورت مستقیم یک هزار و 500 نفر و به صورت غیرمستقیم پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
    برای اجرای این طرح 186 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و یا معادل 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.
    این طرح با سرمایه گذاری 49 درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 51 درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر احداث شده و در حال تکمیل است.
    سرمایه در گردش مورد نیاز این مجتمع 10 هزار میلیارد ریال  با عاملیت بانک  صادرات به عنوان بانک پیشرو و  بانکهای صنعت و معدن ، ملت و ملی پیش‌بینی شده است.
    اجرایی شدن این طرح از مصوبات سفر سال 1394 کاروان دولت تدبیر و امید به ریاست رییس‌جمهوری به استان فارس است که به گفته رییس‌جمهوری، اجرای این طرح پیرو گشایش‌های صورت گرفته بعد از برجام صورت گرفته است.

    شهرستان لامرد در 365 کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر