رییس سازمان صمت استان فارس اعلام کرد:

آلومینیوم جنوب، بستری مناسب برای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی

اهتمام جدی وزارت صمت برای راه‌اندازی این طرح

عصر معدن- رییس سازمان صمت استان فارس اجرای طرح آلومینیوم جنوب را بستری مناسب در راستای تامین مواد اولیه (شمش) صنایع پایین دستی دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت اهتمام جدی را در اجرای طرح داشته است که پاسخ و بازخورد این اقدامات باعث اشتغال ۱۶۰۰ نفری و راه اندازی فاز اول طرح شده است.;

آلومینیوم جنوب، بستری مناسب برای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حمیدرضا ایزدی در مورد اهمیت راه اندازی طرح بزرگ آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد و فرصت های این واحد برای اشتغالزایی و توسعه صنایع پایین دستی بیان کرد: طرح آلومینیوم جنوب یکی از بزرگترین طرح های تولیدی بخش آلومینیوم در کشور می باشد که با هدف رفع نیازهای داخلی و توسعه صادرات و به ویژه محرومیت زدایی راه اندازی می‌شود.

    وی اضافه کرد: این طرح باعث ایجاد اشتغالی بالغ بر 1500 نفر به صورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیر مستقیم در فاز نهایی خواهد شد و در حال حاضر میزان اشتغال جهت تولیدات فعلی 500 نفر است و افزایش ظرفیت تولید به 100 هزار تن منجر به اشتغال 750 نفر می شود.

    رییس سازمان صمت استان فارس بیان کرد: این طرح در شهرستان لامرد اجرا شده است که در فاز اول 300 هزار تن شمش آلومینیوم و با سرمایه گذاری 166800 میلیارد ریال آماده بهره برداری می باشد.

    ایزدی ادامه داد: اجرای طرح شمش آلومینیوم بستری مناسب در راستای تامین مواد اولیه (شمش) جهت اجرای صنایع پایین دستی از جمله قطعات آلومینیوم ،قطعات اتومبیل سازی،فویل ها و لوازم خانگی و سایر صنایع مصرف داخلی می باشد.

    وی همچنین تصریح کرد: وزارت صنعت،معدن و تجارت اهتمام جدی را در اجرای طرح در خصوص تامین قطعات، ورود ماشین آلات فرآیندی و تجهیزات لازم در شرایط تحریم انجام داد.

    رییس سازمان صمت استان فارس در پایان گفت: همچنین انعقاد قرارداد فاینانس با شرکت چینی، فراهم نمودن زیر ساخت های لازم از جمله تامین محل اجرای طرح و همچنین پیگیری و رفع موانع، اقدامات بسیاری انجام دادند که پاسخ و بازخورد این اقدامات باعث اشتغال 1600 نفری و راه اندازی فاز اول طرح شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر