وزیر صمت مطرح کرد:

هدفگذاری برای راه اندازی شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار سالکو

مشارکت ۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای ساخت کارخانه الومینیوم جنوب

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از افتتاح آلومینیوم جنوب در لامرد در گفتگو با خبرنگاران از هدف‌گذاری برای راه اندازی شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار سالکو خبر داد.;

هدفگذاری برای راه اندازی شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار سالکو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در ادامه افزود: برای راه اندازی این طرح علاوه بر آورده سهامداران( صندوق سرمایه گذاری غدیر و ایمیدرو) از فاینانس خارجی نیز استفاده شده است.

    مشارکت 50 شرکت داخلی و خارجی برای ساخت کارخانه آلومینیوم جنوب

    وی با اعلام اینکه در ساخت این واحد 50 شرکت داخلی و خارجی همکاری داشتند، گفت: مساحت این مجتمع 200 هکتار است که 257 سالن صنعتی دارد و 240هزار مترمربع زیربنا دارد.

    وزیر صمت با بیان اینکه تاسیسات این مجتمع، مجموعه کاملی در حوزه تولید آلومینیوم است، گفت: این واحد بزرگ دارای اسکله اختصاصی، تخلیه و انبار و دارای امکانات متعدد است که برای آینده پیش بینی کردیم شهرک پایین دستی آلومینیوم را در این منطقه احداث کنیم.

    رحمانی ادامه داد: در حوزه صنایع بالادستی نیز که در زمینه آلومینا مشکل داشتیم در حال پیگیری هستیم.

    وی افتتاح این واحد را در این شرایط با این حجم سرمایه گذاری کار بزرگی دانست و گفت: این یک کار کم سابقه بود که با همت و کار جهادی و همکاری ایمیدرو و غدیر افتتاح شد.

    وزیر صمت افزود: کنسرسیومی از بانکها متشکل از بانک‌هایی مانند صادرات، ملی، ملت و صنعت و‌معدن و‌ بانک تجارت سرمایه در گردش این واحد را تامین می‌کنند.

    رحمانی گفت: در موضوع زیرساخت‌ها مجموعه اقدامات خوبی در بخش آب، برق و گاز و تصفیه خانه نیز انجام شده است.

    گفتنی است که کارخانه آلومینیوم جنوب ( سالکو) امروز به صورت ویدیوکنفرانسی توسط رییس جهمور و با حضور وزیر صمت در لامرد استان فارس افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر