معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت اعلام کرد:

احیای ۱۴۶ معدن در سال گذشته

سهم ۲۵ درصدی معدن و صنایع معدنی از کل صادرات کشور در سال ۹۸

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت گفت: در سال گذشته ۲۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است و در سال ۹۹ می خواهیم ۲۰ تا ۲۵ درصد به ذخایر معدنی کشور اضافه کنیم.;

احیای ۱۴۶ معدن در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در جلسه دکتر اسحاق جهانگیری با وزیر، معاونین و مدیران وزارت صمت که در محل این وزارتخانه برگزار شد، در خصوص موضوعات مرتبط با معدن و صنایع معدنی بیان کرد: در حوزه استخراج معادن به رقم 410 میلیون تن مواد معدنی در سال 1398 رسیدیم و هم اکنون ذخایر ثبت شده معدنی ما 50 میلیارد تن است.

    وی با بیان اینکه 10 هزار و 404 معدن در کشور داریم، گفت: بیش از 5 هزار و 600 معدن فعال است و حدود 142 هزار اشتغال مستقیم در معادن وجود دارد.

    احیای 146 معدن در سال گذشته

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت در ادامه با اعلام اینکه فعالسازی معادن کوچک و متوسط را در برنامه سال 1398 داشتیم که امسال نیز تداوم دارد، تصریح کرد: در سال گذشته 146 معدن را احیا کردیم و امسال هدف گذاری کردیم تا بیش از یکهزار معدن دیگر را نیز فعال کنیم.

    اسماعیلی همچنین در بخش دیگری افزود: یک هزار و 871 میلیارد تومان حقوق وصولی معادن در سال گذشته بوده است و سال گذشته توانستیم 321 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات معدنی را وارد کشور کنیم.

    وی با اعلام اینکه تولید در بیشتر حوزه های صنایع معدنی مثبت بوده است، گفت: در حوزه آهن اسفنجی 23 واحد فعال و در حوزه مقاطع فولادی 148 واحد تولیدی فعال داریم.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت با بیان اینکه در سال گذشته 209 فقره پهنه واگذار شد، اضافه کرد: همچنین 917 منطقه امیدبخش شناسایی شده که 400 منطقه در دست مزایده است یا مزایده آنها برگزار شده و 517 فقره دیگر فعلاً در اختیار مدیران پهنه قرار دارد.

    سهم 25 درصدی معدن و صنایع معدنی از کل صادرات در سال 98

    اسماعیلی با بیان اینکه در سال گذشته 25 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص داشته است، گفت: در سال گذشته بیش از 1700 معدن مورد بازرسی قرار گرفت و به ویژه در حوزه ایمنی معادن 800 معدن مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

    وی در خصوص برنامه های سال 99 نیز بیان کرد: در سال 99 می خواهیم 20 تا 25 درصد به ذخایر معدنی کشور، 30 درصد به میزان استخراج و 25 درصد به تولیدات صنایع معدنی اضافه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر