هدفگذاری تجهیز و بازسازی ۵۹ معدن در چهارمحال و بختیاری

عصر معدن- در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید در حوزه معدن، امسال تجهیز و بازسازی ۵۹ معدن در استان چهارمحال و بختیاری هدفگذاری شده است.;

هدفگذاری تجهیز و بازسازی ۵۹ معدن در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای این برنامه به 2 هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال آن تامین شده است.

    رستمی با بیان اینکه در سال گذشته پنج میلیون تن ماده معدنی از معادن استان استخراج شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با فعال شدن تعدادی از معادن راکد و نوسازی و تجهیز این 59 معدن بتوان رشد قابل توجهی در خصوص استخراج مواد معدنی در استان محقق شود.رستمی،یکی از چالش‌های حوزه معدن استان را نبود واحدهای فراوری و قله‌بُر دانست و گفت: اگر بتوان زمینه ایجاد واحدهای قله‌بُر در کنار معادن شاخص استان را فراهم کرد، هم می‌توان تولیدات خود را افزایش داد و هم اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: هم‌اینک به سبب نبود واحدهای قله‌بر به طور مثال از یک محموله سنگ مرمر که از استان خارج می‌شود 50 درصد آن به ضایعات تبدیل می‌شود.

    رستمی خاطر نشان کرد: سه طرح معدنی در استان شامل معدن گنبد نمکی در بازفت شهرستان کوهرنگ، معدن دولومیت در شهرستان اردل و بروجن و معادن مرمریت در شهرستان‌های بروجن، لردگان و اردل نیز آماده برداشت و واگذاری به بخش خصوصی شده است.

    گفتنی است که تاکنون 191 پروانه بهره‌برداری از معادن چهارمحال و بختیاری صادر شده است که از این تعداد 91 معدن فعال است و از این معادن فعال،هشت نوع ماده معدنی شامل آرژیلیت، بوکسیت، مواد اولیه سیمان، سنگ آهک، نمک، خاک نسوز، سیلیس و سنگ‌های تزیینی استخراج می‌شود.

    اخبار مرتبط

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر