سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت خبر داد:

فعال سازی ۲۴ معدن راکد طی ۹ ماه

عصر معدن- سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای هم خانواده استان هرمزگان به برنامه های راهبردی وزارت صمت در سال جهش تولید اشاره نمود و گفت: باید نهضت ساخت داخل را در افزایش توان ناوگان های ریلی، زمینی، دریایی و هوایی و همچنین تولید پوشاک در مناطق محروم به کار گرفته شود.;

فعال سازی ۲۴ معدن راکد طی ۹ ماه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، ایرج حسن پور در نشست شورای هم‌خانواده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از 40 سال است در تحریم هستیم که این تحریم ها باعث شده است در خیلی از زمینه ها پیشرفت کنیم و کشوری نبودیم که تسلیم زورگویان شویم و این را در عمل نشان داده ایم.

    حسن پوراستان هرمزگان را یکی از استانهای تجاری کشور برشمرد و افزود: این استان جز استان های اقتصادی کشور محسوب می شود و وجود طرح های ملی در این استان شرایط و وضعیت این استان را با استان های دیگر متفاوت کرده است.

    وی همچنین افزود: پروژه های بسیار خوبی در هرمزگان در حوزه صنعت و معدن آغاز شده و در حال انجام است که نشان می‌دهد استان هرمزگان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

    سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیتهای معدنی استان هرمزگان گفت: در این استان در 9 ماهه امسال 16 فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که به نسبت سال گذشته 45 درصد رشد در صدور، 235 درصد در سرمایه گذاری و 171 درصد در ذخیره قطعی شاهد هستیم.

    حسن پور از فعال سازی 24 معدن راکد در نه ماهه امسال در این استان خبر داد و گفت: با فعال سازی این معادن زمینه اشتغالزایی 309 نفر با رشد سرمایه گذاری 422 درصدی نسبت به سال گذشته فراهم شده است که نشان از تلاش شبانه روزی همکاران در استان هرمزگان است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مهمترین جلسات که در آن مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، معدنی و کشاورزی مطرح می شود جلسات کارگروه رفع موانع تولید است که در این استان از ابتدای سال تا کنون بیش از 160 جلسه برگزار شده است که حاصل آن 543 مصوبه برای برطرف نمودن مشکلات واحدهای تولیدی داشته که از این تعداد 254 مصوبه اقدام شده است و 271 مصوبه در دست اقدام می باشد که در این راستا 274 پرونده واحدهای مشکل دار در این جلسات مطرح و بررسی شده است.

    سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 66 واحد در استان هرمزگان با سرمایه گذاری بیش از 890 میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 700 نفر احیا شده است که سهم صنعت 30 واحد، معدن 16 واحد و کشاورزی 20 واحد است که پیش بینی میشود تا پایان امسال با برطرف شدن مسائل و مشکلات آنها این رقم به 80 واحد برسد.

    ایرج حسن پور در ادامه به صادرات غیرنفتی اشاره نمود و گفت: در 9ماهه سال‌جاری، 110 میلیون تن کالا به ارزش 52میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات 85،2میلیون تن به ارزش 25میلیارد و یکصد میلیون دلار بود.

    سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این میزان صادرات با توجه به به شرایط ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر کووید19 و تحریم‌های ظالمانه آمریکا نشانه تلاش و همت دست‌اندرکاران حوزه صادرات و همچنین تولیدکنندگان کشورمان است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های باقی‌مانده از سال همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد.

    وی سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت را به لحاظ وزنی 25 میلیون تن و از لحاظ ارزش 26 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزش 16 درصد کاهش یافته است.

    حسن پور بیان داشت: از میزان 25 میلیون تن کالای وارداتی به کشور 17 میلیون و 500 هزار تن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد و 70 درصد وزن واردات را 25قلم کالای اساسی به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: در این مدت 5 میلیون و 200 هزار تن کالا از قلمرو کشورمان به کشورهای همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.6 کاهش نشان می‌دهد.

    در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هدف از برگزاری این جلسه را تلفیق بخش خصوصی و دولتی و استفاده از نظارت بخش خصوصی در مسیر توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد.

    خلیل قاسمی به عملکرد سازمان در 9 ماهه امسال اشاره نمود و افزود: خوشبختانه با هدفگذاری های انجام شده و برنامه های عملیاتی تعریف شده در ابتدای سال برای حوزه های صنعت، معدن و تجارت در اکثر بخش ها شاهد رشد و در مسیر توسعه هستیم.

    قاسمی اظهار داشت: احیای واحد های راکد یکی دیگر از شاخص های مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در استان در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی در جلسات کارگروه رفع موانع تولید به آن پرداخته می شود .

    بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو)

    سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان هرمزگان از مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو) بازدید نمود.

    ایرج حسن پور در حاشیه این بازدید اظهار داشت:خوشبختانه میزان ساخت و تعمیرات شناور در این مجتمع رشد چشمگیری داشته است.

    وی میزان ساخت و تعمیرات شناورسازی در این مجتمع از ابتدای سال تاکنون را 23 هزار تن اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 48 درصدی را شاهدیم.

    سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل را یکی از ظرفیت های مهم استان هرمزگان اعلام کرد و بیان داشت: در مدت تحریم این مجتمع همچنان فعالیت خود را ادامه داده به نحوی که تحریم ها نتوانسته بر فعالیت این مجتمع تاثیری داشته باشد بلکه باعث رشد در این مجتمع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر