سرپرست وزارت صمت در مازندران تاکید کرد:

از واردکننده فولاد به صادرکننده محصولات فولادی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد از حجم تولیدات تبدیل شده ایم

عصر معدن- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با عملیاتی شدن طرح های فولادی کشور از واردکننده محصولات فولادی در دهه‌های گذشته، امروز حدود ۵۰ درصد از تولیدات فولادی ما صادر می شود.;

از واردکننده فولاد به صادرکننده محصولات فولادی با ظرفیت بیش از ۵۰ درصد از حجم تولیدات تبدیل شده ایم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بهره برداری 5 صنعتی، معدنی و لجستیکی که با دستور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور انجام شد؛ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: از مجموع حدود 28 میلیون تن تولید فولاد کشور حدود 13 الی 14 میلیون تن را صادر می‌کنیم و با توجه به مزیت قیمتی ارز برای صادرات تولید کنندگان فولاد از این امر استقبال می کنند.

    وی اضافه کرد: ما در عین حال که از صادرات فولاد با هدف ارز آوری حمایت می کنیم معتقد هستیم که بایستی تامین مواد اولیه کارخانجات پایین دست فولاد مثل تولید کنندگان میلگرد، پروفیل، تیرآهن و واحدهای نوردی شمش آنها حتما تامین شود و در سیاستهای کلی وزارت صمت تامین شمش مورد نیاز واحدهای نوردی در اولویت است.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ضروریات توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای عضو پیمان اوراسیا گفت: مجموع وارداتی که پنج کشور اوراسیا شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان دارند حدود 900 میلیارد دلار کالا است و ما تنها موفق شده‌ایم به میزان 2.6 با این کشورها مبادلات تجاری داشته باشیم.

    مدرس خیابانی تصریح کرد: از زمان امضای توافق‌نامه تجاری با کشورهای اوراسیا حدود 500 ردیف تعرفه کالاهای ما در واردات آن کشورها به صفر رسید و مجموعه صادرات ما امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است.

    وی تاکید کرد: سه استان مازندران، گیلان و گلستان می توانند از فرصتهای تجاری و افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای شمال دریای خزر و اتحادیه آسیا بیش از پیش استفاده کنند و روابط تجاری و حجم صادرات خود را بهبود ببخشند.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص افتتاح طرح 300 هزار متر مکعب تخته MDF در بهشهر گفت: این طرح با طرح قبلی که حدود دو هفته پیش در استان گیلان افتتاح شد، در مجموع 600 هزار متر مکعب تولید MDF کشور را بالا می‌برد و 25 درصد به مجموع تولید کشور اضافه می‌کند.

    وی افزود: راه اندازی 2 طرح اخیر تولید تخته ام دی اف در استان های مازندران و گیلان کشور را از وارد کننده این محصول به صادرکننده تبدیل خواهد کرد.

    مدرس خیابانی تصریح کرد: با 2.2 میلیارد متر مکعب MDF تقریباً خودکفا هستیم و فرصت صادرات نیز فرآهم شده است.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 900 میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده و برای حدود 250 نفر اشتغالزایی به طور مستقیم شده است.

    وی در مورد طرح آرین شیمی افزود: با شکل گیری واحد های زنجیره ای، لجستیک، امکانات صادراتی و ناوگان حمل و نقل برای بیش از 1000 تا 2000 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

    مدرس خیابانی گفت: طرح هایی که امروز با دستور رئیس جمهور کشور افتتاح شدند در مجموع 5 طرح صنعتی، معدنی و لجستیکی بود که یک طرح در استان مازندران در بندر امیرآباد در شهرستان بهشهربه افتتاح رسید، یک طرح تولید شمش فولاد نیز در شهرستان دزفول که در آن نیز بالغ بر دو هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد و ظرفیت اسمی آن 450 هزار تن تولید شمش و فولاد است، یک طرح کربنات سدیم در شهرستان فیروزآباد در استان فارس و دو طرح مجتمع سیلوی گندم با ظرفیت 70 هزار تن که مجموع انها حدود 5 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال زایی بیش از 1700 نفر فرآهم آوردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر