بررسی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام

احیا و فعال‌سازی ۱۰۲۰ معدن در دستور کار

عصر معدن- عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد.;

احیا و فعال‌سازی ۱۰۲۰ معدن در دستور کار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، در این نشست و در ادامه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

    در این جلسه حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از جهت گیری‌ها، اقدامات و برنامه های این وزارت‌خانه را به اعضای هیات عالی نظارت ارائه کرد؛ مدرس خیابانی از تلاش این وزارتخانه برای برنامه ریزی جامع در جهت تحقق کامل اهداف سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت که برنامه ریزی کلانی شامل 4 راهبرد اصلی، 7 محور و 40 برنامه ی اجرایی طراحی کردهایم که بطور مستمر رصد و ارزیابی می‌شود.

    وی افزود: تکمیل 184 طرح نیمه تمام پیش‌ران، احیا و فعال سازی 1020 معدن و 25 کارخانه فراوری، حمایت از پروژه‌های دانش بنیان، فعال سازی2200 واحد صنعتی در داخل و خارج از شهرکهای صنعتی، بخشی از هدفگذاری وزارت صمت در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.

    در ادامه این نشست محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت معدن و تجارت در اقتصاد کشور، توجه ویژه و تمرکز بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و گفت: اهتمام به این سیاست ها، روند اقتصاد ملی به سمت اقتصاد مقاومتی را بهبود و سرعت خواهد بخشید.

    رضایی ارتباط مطلوب بین نهادها و دستگاه‌های اقتصادی و نگاه جامع در تصمیم گیری‌ها را حلقه مفقوده چرخه صنعت و اقتصاد دانست و اظهار کرد: اگر صنعت هدف‌مند طراحی وبرنامه ریزی نشود، فعالیت های اصلی مانند کشاورزی، معدن و خدمات بدون ارتباط با صنعت خواهند ماند.

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه ریزی بخشی آسیب‌های جدی به اقتصاد ملی زده است و هدف اقتصاد مقاومتی پایان دادن به این روش‌های غلط در اداره اقتصاد ملی است. از طرف دیگر اگر زنجیره تولید و زنجیره ارزش به خوبی در هدف‌گذاریها و برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد فشارها و تکانه‌ها باعث بروز چالشهایی که امروز با آن مواجه هستیم، نخواهد شد.

    در پایان و پس از ارائه دیدگاه های اعضای هیات عالی نظارت مقرر شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت یک گزارش کلی تهیه و ارایه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر