کلیه اختیارات وزیر صمت برای نظام مهندسی معدن به سرقینی واگذار شد

عصر معدن- گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی معدن کشور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.;

کلیه اختیارات وزیر صمت برای نظام مهندسی معدن به سرقینی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، داریوش اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این گردهمایی اظهار کرد: قرار بود این جلسه هفته گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شود که این اتفاق رخ نداد و به دلیل سفر و همراهی با رییس جمهور در این گردهمایی حضور ندارند.
    وی ادامه داد: وزیر کلیه اختیارات خود درخصوص نظام مهندسی معدن را به دکتر سرقینی واگذار کردند و از این پس دستورالعمل ها و آیین نامه هایی که از سوی وزیر صمت باید انجام شود بر عهده معاونت معدنی است که کار ما را آسان تر کرده است.
    اسماعیلی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن تفاهمنامه های متعددی را به امضا رسانده است. برای مثال با شرکت تامین سبز که زیر مجموعه شستا است تفاهم نامه به امضا رسیده و وارد فاز اجرایی شده است. همچنین تفاهمنامه ای با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به امضا رسیده و بحث پرداخت وام را خواهیم داشت.
    رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: ما در استان ها چیزی با عنوان میز صندوق بیمه در استان ها نداشتیم و تفاهمنامه ای به شکل عملی بین نظام مهندسی معدن و این صندوق نبوده است‌ اما اکنون ما جلساتی را با صندوق بیمه برگزار کردیم و توانستیم آن را وارد فاز اجرایی کنیم.
    وی گفت: امضای تفاهمنامه با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز به امضا رسانده ایم که وارد فاز اجرایی می شود.
    وی ادامه داد: به دنبال امضا تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزارت ارتباطات مجموعه سرمایه گذاری غدیر، وزارت نیرو و سازمان نقشه برداری هستیم‌.
    همچنین اسماعیلی گفت: طی جلسه با رییس هیات عامل ایمیدرو قرار است تفاهم نامه ای در 3 بخش تنظیم شود. این تفاهم نامه در زمینه آموزش ، طرح جامع پژوهش ، جذب سرمایه گذار در بخش معدن، به وجود آوردن فرصت سرمایه گذاری ، شناسایی موانع سرمایه گذاری است.
    رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور ادامه داد: همچنین یکی دیگر از پیشنهادات ما برای سازمان ایمیدرو درخصوص اجرای نقشه راه معدن و صنایع معدنی است . در این نقشه وظایف معاونت ها مشخص شده است و از 72 بند آن 30بند مربوط به سازمان ایمیدرو است.

    وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن نیز در این میان آمادگی خود را برای اجرایی کردن تفاهمنامه با ایمیدرو اعلام کرده است که تا پایان فروردین 98 وارد فاز اجرایی شود و بتوانیم در سال جدید قرارداد خوبی با ایمیدرو داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر