رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت خبر داد:

مهرماه امسال از امضای الکترونیک رونمایی می شود

عصر معدن- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد که مهر امسال امضای الکترونیک در سامانه جامع تجارت رونمایی شده و ثبت سفارش مجهز به امضای الکترونیک خواهد شد.;

مهرماه امسال از امضای الکترونیک رونمایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا علی رهبری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سال گذشته 129 هزار امضا و امسال و تا الان 169 هزار امضا صادر شد و طی 4 ماهه ابتدای سال نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد داشتیم.

    وی تصریح کرد : گزارش سالانه تجارت الکترونیک حاکی از آن است که در سال 97 رقم تجارت الکترونیک کل کشور 208 هزار میلیارد تومان، متوسط مبلغ تراکنش‌های تجارت الکترونیکی به ازای هر خرید 187 هزار تومان و تعداد کل تراکنش‌ها یک میلیارد و 113 هزار عدد بوده است.

    وی ادامه داد: در دولت بسیاری از فعالیت‌های اداری و مالی به صورت کاغذی انجام می‌شود که مصرف کاغذ را بالا برده است اما این مرکزدر صدد است که اسناد مالی و اداری را مجهز به امضای الکترونیک و استفاده از کاغذ را حذف کند.

    رهبری در پاسخ به پرسشی درباره رمزارزها روی دور زدن تحریم‌ها گفت: رمز ارزها نظارت پذیر نیستند و نمی توانیم جلوی تکنولوژی بلاک چین را بگیریم و همچنین سیاستگذاری در این زمینه نباید فقط از طرف سازمان خاصی انجام شود، بلکه باید کارگروه یکپارچه ای تشکیل شود .

    رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه بلاک چین به دنبال تضعیف نظارت های مرکزی است اظهار کرد: سازو کار رمزارز این است که تراکنش، بدون مشخص بودن طرفین تراکنش انجام شود، بنابراین نمی‌توان نظارت خاصی روی آن انجام داد.

    رهبری در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات سامانه ثبت سفارش توضیح داد: از ابتدای آذر سال گذشته مدیریت سامانه ثبت سفارش به این مرکز سپرده شد. آسیب‌های سامانه را شناسایی کردیم. همچنین سعی کردیم کاربری سامانه را ارتقا دهیم و 16 فرایند جدید به سامانه اضافه شد.

    به گفته وی گزارش سالانه تجارت الکترونیک حاکی از آن است که در سال 97 رقم تجارت الکترونیک کل کشور 208 هزار میلیارد تومان، متوسط مبلغ تراکنش‌های تجارت الکترونیکی به ازای هر خرید 187 هزار تومان و تعداد کل تراکنش‌ها یک میلیارد و 113 هزار عدد بوده است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده سکه ثامن با بیان اینکه برای اعطای نماد اعتماد به سکه ثامن، تمام قواعد صدور نماد اعتماد را رعایت کرده است گفت : پروانه اتحادیه آن را در وب سایت بررسی کردیم و تا خرداد سال 97 شکایت خاصی از این سامانه وجود نداشت اما پس از آن متوجه فروش سکه در این سایت شدیم و تذکراتی هم دادیم.

    رهبری ادامه داد: از پرونده سکه ثامن به این نتیجه رسیدیم که باید رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی را آغاز کنیم و این طور نباشد که هرکس نماد اعتماد را دید، فکر کند کاملا باید به آن سایت اعتماد کند. رتبه بندی به این موضوع که چقدر می‌توان به آن سایت اعتماد کرد، کمک می‌کند.

    وی تاکید کرد :‌باید هر چه زودتر رتبه بندی اعتناد را صورت دهیم و این امر و به طور کلی رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی از اوایل مهر انجام می شود.

    سامانه‌ای برای پیش‌فروش خودرو راه‌اندازی می‌شود
    رهبری در ادامه اضافه کرد : در حال طراحی مکانیسم پیش فروش هستیم تا فرد نتواند بیشتر از اعتبار پیش فروش کند و اینکار برای خودرو شروع شده تا در آینده نزدیک برای مجوز پیش‌فروش خودرو سامانه‌ای داشته باشیم و برای سایر کالاهای ارزشمند نیز باید مکانیسمی طراحی کنیم .
    در این نشست همچنین حاتمی مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی با بیان اینکه شاخص های مختلفی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد که شرکت بتواند"ای نماد" بگیرد گفت: در حال حاضر چند طرح برای برون سپاری ای نماد در استان ها انجام داده ایم و از سال 89 تاکنون به 19 هزار شکایت در این بخش رسیدگی شده است.

    جامی مدیر پدافند غیر عامل و پایشگر هوشمند نیز با بیان اینکه حدود 180 کسب و کار، نماد الکترونیکی جعل کرده بودند شناسایی شدند، گفت: از 3500 وب سایت پایش شده با 3 سناریوی تخلف 70 کسب و کار ممنوع بودند و 230 کسب و کار تعلیق شده نیز شناسایی شدند و پس از اینکه کارشناس مربوطه از تخلف آگاهی پیدا کند به پلیس فتا اطلاع داده می شود.

     

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر