رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

انجام مطالعات معدنی ۷ هزار کیلومتر مربع در کهگیلویه و بویراحمد

زمینه سازی احداث واحد فرآوری و تولید پودر آلومینا با شناسایی معادن جدید بوکسیت

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هفت هزار کیلومتر مربع از مساحت استان‌ به عنوان پهنه اکتشافی دنا برای کار مطالعاتی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارسال شده است.;

انجام مطالعات معدنی ۷ هزار کیلومتر مربع در کهگیلویه و بویراحمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سالار حسین پور با بیان اینکه این میزان حدود نیمی از مساحت استان را در بر می گیرد، که نتایج آن تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد افزود: پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام صادر شده و با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای تأمین و تکمیل دیگر زیر ساخت های آن، رایزنی های لازم صورت پذیرفته است.

    حسین پور اعلام کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مبلغ 20 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت گاز آن هزینه شده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس مصوبات انجام شده دیگر زیرساخت های تأسیساتی از جمله برق، آب و جاده دسترسی را ایمیدرو و شرکت تهیه وتولید انجام‌ خواهند داد.

    حسین پور با بیان اینکه معادن بوکسیت استان، 3 معدن با ظرفیت ذخیره تقریبی یک میلیون و 350 هزار تن فعال هستند، کفت: بر اساس مطالعات اکتشافی امیدواریم با شناسایی معادن جدید بوکسیت زمینه لازم‌ برای احداث واحد فرآوری و تولید پودر آلومینا در استان تحقق یابد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در خصوص معادن گچ و سلستین استان با توجه به ظرفیت های موجود، مطالعات و امکان سنجی احداث کارخانه فراوری معادن فوق انجام‌ پذیرفته است.

    حسین پور عنوان کرد: در یک مرحله‌ از سوی شرکت‌ تهیه و تولید مواد معدنی ایران، به مزایده‌ گذاشته که انتظار می‌رود با توجه به‌ ظرفیت خوب و خلوص بالای معادن فوق، زمینه جذب سرمایه گذار هر چه سریع‌تر انجام گردد.

    وی درخصوص واحد تولید آهک هیدراته چرام گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن محصول و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 250 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 65 درصد در شهرستان چرام در حال احداث است.

    حسین پور افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال‌ و یا سه ماه اول 1400 به بهره‌برداری کامل برسد که زمینه اشتغال 70 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر دیگر را به طور غیرمستقیم فراهم کند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تکمیل و ایجاد زیرساخت معادن استان بیان کرد: براساس‌ طرح زیربناها در سال جاری 10 معدن از معادن استان‌ انتخاب شده است.

    وی تصریح کرد: نام این معادن به سازمان‌ توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ارسال شده اند تا نسبت‌ به‌ ایجاد و یا تکمیل زیرساخت ها اقدام کنند.

    حسین پور در مورد پرداخت تسهیلات به واحدها و صنایع معدنی‌ تاکید کرد: تاکنون‌ 17 واحد معدنی استان‌ جهت‌ دریافت تسهیلات معدنی‌ وصنایع معدنی‌ به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، معرفی شده اند که از این تعداد تاکنون مبلغ 100 میلیارد ریال اجرایی و مابقی پرونده ها در دست بررسی هستند.

    وی تصریح کرد: تاکنون 75 فقره پروانه بهره برداری معدنی با حجم سرمایه گذاری افزون بر سه هزار و 300 میلیارد ریال در این استان صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر