وزارت صنعت برای معادن سیل زده چه خواهد کرد؟

عصر معدن- بارندگی‌های اخیر موجب بروز سیل در بسیاری از مناطق کشور شد، اتفاقی خسارت های اقتصادی بسیاری به همراه داشته است.;

وزارت صنعت برای معادن سیل زده چه خواهد کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۰۰

    در این میان معادن حاضر در مناطق سیل زده نیز با مشکلاتی همراه شده‌اند که بدون شک باید وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش معدن در کنار سازمان نظام مهندسی معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی خود نیز به این بخش که جزو مهمی از اقتصاد کشور است کمک کند.
    اما آن طور پیدا است معادن باید تا پایان حل مشکل سیل و آب گرفتگی منتظر بماند.
    در این باره عباسعلی ایروانی، مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با «عصرمعدن» با اشاره به سیل اخیر در کشور و آسیبی که به برخی معادن و کارخانه‌های صنایع معدنی وارد شده است، اظهار کرد: از برگزاری جلسه درباره وضعیت معادن آسیب دیده در وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعی ندارم اما در صورت برگزاری به طور حتم جلسات در استان ها برپا می‌شود.
    وی در این باره توضیح داد: در حال حاضر باید بحث اصلی یعنی وجود سیل و آب در منطقه برطرف شود تا پس از آن بتوان خسارت های وارده را بررسی کنند و مشخص شود معادن چه میزان آسیب دیده اند و جاده های ارتباطی چه وضعیتی دارند.
    به گفته ایروانی، براساس اخبار همچنان آب در مناطق وجود دارد و ممکن است بیشتر شود، باید پس از رفع این مشکل خسارت وارده به زیرساخت های معدنی برآورد شود تا بتوان برای آن برنامه ریزی کرد.
    مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که آیا امکان پرداخت تسهیلات به معادن وجود دارد یا خیر، بیان کرد: باید امکانات دولت اولویت بندی شود زیرا نیازهای مردم در درجه اول قرار دارد و سایر بخش ها در گام های بعدی قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر