وزیر صمت در مراسم افتتاح چهار طرح توسعه‌ای شرکت مس در مجتمع مس شهربابک خبر داد

جزو ۱۰ کشور برتر معدنی دنیا هستیم

کشف ذخایر خوب مس در کشور

عصر معدن- دکتر رضا رحمانی در مراسم افتتاح ۴ طرح شرکت مس در مجتمع مس شهربابک که به‌صورت ویدئو کنفرانس و توسط رئیس‌جمهور افتتاح شدند، گفت: پس از افتتاح بزرگ‌ترین واحد آلومینیوم در هفته‌های قبل، امروز شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس در کرمان هستیم.;

جزو ۱۰ کشور برتر معدنی دنیا هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر رضا رحمانی امروز در آیین افتتاح چهار طرح ملی شرکت مس که با دستور رییس جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور دکتر خداداد غریب‌پور رئیس هیأت عامل ایمیدرو، داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزیر صمت و محمدجواد فدایی استاندار کرمان در مجتمع مس شهربابک انجام شد، افزود: بر اساس برنامه‌های دولت امسال هفت محور تعریف‌شده و سال گذشته انقلاب معدنی در کشور آغاز شد و ذیل محور توسعه معادن محورهای همچون اجرای نقشه راه، نوسازی و تجهیز معادن، فعال‌سازی معادن کوچک و اکتشاف را امسال دنبال می‌کنیم.

    رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بحث اکتشاف را به‌عنوان اولویت امسال قرار دادیم و کشور ما برنامه معدن و صنایع معدنی را با تأکید مقام معظم رهبری و دولت جدی گرفته و اکتشافات سال گذشته، به‌اندازه کل اکتشافات کشور تاکنون بوده است و این امر نوید می‌دهد بخش معدن کشور به شکوفایی نزدیک می‌شود.
    رحمانی تصریح کرد: کشور ایران اکنون 68 نوع ماده معدنی دارد که جایگاهی ویژه ایجاد کرده و در این زمینه جزو 10 کشور برتر دنیا قرار داریم.
    وی افزود: دولت با بهره‌گیری امکانات معدنی نسبت به توسعه این صنایع فعال است و امروز خوشبختانه بسیاری از دانش‌های دنیا را کسب و بومی‌سازی کردیم و کشور از واردکننده به صادر کننده تبدیل ‌شده است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته 470 میلیون تن استخراج انواع مواد معدنی داشتیم که برنامه امسال 500 میلیون تن برنامه‌ریزی‌ شده است. حدود 35 درصد از این میزان مربوط به حوزه فلزات بوده است.
    وی گفت: رکود مسکن و مصالح ساختمانی با دستور دولت رشد خوبی پیدا کرده و علت این رشد، رشد فلزات و معدن بود.
    رشد سه برابری ذخایر مس
    رحمانی تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و کمک همه ارکان دولت از سال‌های گذشته اقدامات خوبی آغاز شده و امروز معادن ضمن تأمین نیاز ارزی خود، به بخش‌های دیگر کمک می‌کند.
    وی تصریح کرد: فولاد، مس و آلومینیوم به‌سختی تحریم شد و با جدیت در ساخت داخل، مس امروز پیشرفت‌های خوبی دارد. ذخایر مس با وجود اکتشافات سه برابر گذشته شده و این اکتشافات علاوه بر کرمان و آذربایجان شرقی در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل، یزد و خراسان انجام شده است.
    رحمانی خاطرنشان کرد: اکتشافات مس موجود در سیستان و بلوچستان نویدی برای آینده مردم این استان است و در این زمینه دولت کنسرسیومی از 11 شرکت تشکیل داده و اکتشافاتی انجام داده است. این امر منجر به افزایش اکتشافات شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر