مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خبر داد :

برگزاری دومین کنفرانس بازیابی اطلاعات در ۱۷ و ۱۸ مهرماه

عصر معدن- دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان مدیریت صنعتی و معاونت پژوهشی دانشگاه تهران در ۱۷ و ۱۸ مهرماه در تهران برگزار می شود.;

برگزاری دومین کنفرانس بازیابی اطلاعات در ۱۷ و ۱۸ مهرماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی،  با اعلام این خبر توضیح داد: بیش از یکسال و نیم است که سازمان مدیریت صنعتی به مقولات نوآورانه و تحول آفرین در سطح کشور روی آورده است و از این رو ادبیات سازی ، فرهنگسازی و جریان سازی و حتی توانمند سازی را در این حوزه را انجام می دهد .

    او اضافه کرد: یکی از مقولات بسیار مهمی که سازمان مدیریت صنعتی ورود پیدا کرده است موج چهارم صنعت یا انقلاب صنعتی چهارم و موضوعات مرتبط با رویکردهای جامعه 5 است.

    کیانی با اشاره به اینکه تمامی این موضوعات ، موضوع کلان حوزه دیجیتال است بیان کرد:تعریفی که از تحول دیجیتال صاحبنظران ارائه می دهند این است که تحول دیجیتال صرفا موضوع مرتبط با فناوری نیست.اگر یک فناوری بخواهد که جاری وساری شود باید چند مسئله را درمورد آن در نظر گرفت؛نخستین مسئله روا مداری و راهبرد است و اگر شما نقشه راه نداشته باشید نمی توانید ورود گام به گام داشته باشید.

    او توضیح داد:روا مداری یعنی اینکه بپذیرید که می خواهید این کار را انجام دهید و این فناوری را جاری و ساری کنید.

    کیانی افزود:آنچه در مورد تحول دیجیتال مطرح است لایه استراتژی و روامداری است . زیر ساخت مرتبط به روا مداری و موج چهارم و جامه 5 است که اگر این مقوله را به خوبی انجام دهیم می توانیم ادعا کنیم که می خواهیم به موج چهارم صنعت ورود پیدا کنیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس باز یابی تعاملی اطلاعات گفت:این کنفرانس همسو با برنامه های وزرات صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است ودربرنامه های وزارت صنعت هم موضوع تحول دیجیتال وایجاد تحولات دیجیتال دیده شده است و فعالیت هایی نیز با این موضوع و با محوریت سازمان گسترش و نوسازی در حال انجام است.

    کیانی در ادامه با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات گفت: این کنفراس که باهدف باز یابی تعاملی شکل می گیرد این است که از میان داده های بسیار بزرگ که عمدتا داده های غیر ساختار یافته هستند، داده ها به صورت هدفمند انتخاب می شوند که مورد بازیابی قرار گیرند.

    او در توضیح بازیابی اطلاعات گفت: فرق میان بازیابی تعاملی اطلاعات با ساختار بانک های اطلاعات و وب سایت های مختلف در این است که دیتا در آنجا به فراوانی یاد می شود.کاری که بازیابی تعاملی می کند این است که به صورت هدفمند و تعاملی دیتایی را که مورد نظر است را بازیابی کند.

    او افزود: این دیتا می تواند در یک سند باشد و قدرت جستجو داشته باشد یا در یک حوزه کلان یک سند همانند یک مقاله یا یک سند علمی باشد .

    بنابراین این سازمان دهی و باز دهی هدفمند چیزی است که مورد نیاز آینده و همه کسانی است که در حوزه بیگ دیتا ها مشغول فعالیت هستند.

    کیانی بختیاری با اشاره به پیش بینی بازار بازیابی تعاملی اطلاعات گفت: "مکنزی" می گوید تا سال 2020، بیش از 200 میلیارد دلار سودآوری در بازار بیگ دیتا ها و دیتای های خامی است که تجزیه و تحلیلی روی آن انجام نشده است. اگر تحلیل داده اتفاق بیافتد فروش در این بازار بیشتر خواهد بود.چرا که اطلاعات وقتی که تحلیل می شود دارای ارزش برای تصمیم گیری و اهداف می شوند.

    او گفت: اگر ما یک درصد از این بازار را بتوانیم در اختیار بگیریم بازار 2 میلیارد دلاری را برای خود رقم زده ایم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: بازیابی تعاملی اطلاعات کار جدیدی است که با همکاری دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود.

    نخستین کنفرانس بازیابی تعاملی اطلاعات درسال 95 در کیش برگزار شد که استقبال خوبی از آن شد؛ دومین کنفرانس را در تهران با مشارکت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تهران در 17 و 18 مهرماه برگزار می کنیم.

    او در ادامه گفت:روز نخست برگزاری این کنفرانس جنبه رسمی و سخنرانی دارد ولی روز دوم پنل های تخصصی و ارائه مقالات است.کنفرانس در ISC وپایگاه سیویلیکا معرفی شده است و ارزش علمی آن بیشتر تقویت شده است

    کیانی بختیاری با اشاره به اهداف این کنفرانس گفت:هدف ما فرهنگسازی و جریان سازی در کشور است تا به وسیله این کنفرانس بتوانیم موضوعات نو پدید و نو ظهور رادر سطح کشور جا بیاندازیم و از این فناوری های تحول آفرین استفاده حداکثری برای کشور را انجام بدهیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بخش دیگری از صحبت هایش به استارتاپ ها به عنوان یکی از موضوعات مهم در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار و 200 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و عمده نیروهای متخصصی که در شرکت های دانش بنیان فعال هستند, کسانی هستند که بامدل های جدید کسب و کار و به ویژه کسب و کارهای پلتفرمی آشنایی دارند ؛ آنها نیروهایی هستند که با آی تی و فناوری اطلاعات آشنا هستند

    او توضیح داد: شرکت های استارتاپی از جمله زیرمجموعه هایی خواهند بود که برای گسترش پلتفرم خود نیاز به اطلاعات هدفمند شده دارند.
    وی اظهار امیدواری کردکه این جریان سازی ها و نتایج, ادبیات سازی را درکشورمان در دانشگاه ها و سازمان های مدیریتی جاری سازیم و بتوانیم از این نوآوری ها حداکثر استفاده را انجام بدهیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر