معاون اکتشافات وزارت صنعت خبر داد:

شناسایی ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی

عصر معدن- معاون دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در کشور شناسایی و برای ۵۰ مورد از پهنه‌ها پروانه صادر شده که مهم‌ترین مشکل عدم صدور پروانه‌های اکتشاف پهنه‌ها، مخالفت ارگان‌های دولتی است.;

شناسایی ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، عباس امیدی در جلسه ارائه گزارش پی‌جویی و شناسایی پهنه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سال 91 تاکنون حدوداً 165 پهنه اکتشافی در کشور تعریف و ابلاغ دستورالعمل پهنه‌ها به کشور از 93 آغاز شده است.

    وی افزود: این پهنه‌ها، حدود 600 هزار کیلومترمربع از کشور را در برگرفته است که حدود 80 پهنه در کشور تعیین تکلیف و آزاد شده‌اند.

    امیدی گفت: حدود 700 محدوده امیدبخش معدنی در کشور شناسایی و برای 50 مورد از پهنه‌ها پروانه صادر شده که مهم‌ترین مشکل عدم صدور پروانه‌های اکتشاف پهنه‌ها، مخالفت ارگان‌های دولتی است.

    وی بیان کرد: برنامه دولت تا پایان سال این است که بخش عمده‌ای از پهنه‌ها را آزادسازی و تعیین تکلیف کند.

    معاون دفتر امور اکتشافات وزارت صمت با اشاره به اینکه کشور در زمینه اکتشافات فلزی همچون مس، آهن، سرب و روی دارای رتبه‌های مطلوب در دنیا است، اضافه کرد: هدف از پهنه‌های اکتشافی، شناسایی تمامی مواد معدنی موجود در کشور و مخصوصاً تمرکز بر روی پهنه‌های اکتشافی فلزی است.

    وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر اکتشافات کشور سطحی بوده، هدف از تعریف پهنه، اکتشاف سیستماتیک فنی و اصولی در کشور است که دولت تصمیم گرفت اشخاصی که توانایی فنی و مالی را دارند در این زمینه ورود کنند.

    امیدی خاطرنشان کرد: دو شرکت خارجی در زمینه پهنه‌های اکتشافی ورود کرده و محدودیتی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر