سرپرست وزارت صمت:

ظرفیت تولید فولاد در دولت تدبیر و امید دو برابر شد

عصر معدن- سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو تا پایان سال ۲۲ طرح دیگر را به مبلغ بیش از ۱.۲ میلیارد دلار افتتاح می‌کند و نقش فولاد مبارکه و شرکت‌های بزرگ نیز در این طرحها مثبت و قابل توجه است.;

ظرفیت تولید فولاد در دولت تدبیر و امید دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، حسین مدرس خیابانی با اشاره به بهره برداری از دو طرح ملی با سرمایه گذاری فولاد مبارکه در سنگان گفت: بهره‌برداری دیگر طرحهای حوزه فولاد در امسال، ظرفیت تولید اسمی کشور را در این بخش راهبردی به 42 میلیون تن افزایش می‌دهد.

    مدرس خیابانی ادامه داد: ‌ظرفیت تولید فولاد ایران در چشم‌انداز سال 1400 نیز به 55 میلیون تن ‌رسیده و بدین ترتیب کشورمان در تولید جهانی فولاد با دو پله صعود به رتبه هشتم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد دست می‌یابد.

    وی در ادامه اظهار داشت: با تاکیدات رئیس جمهوری در خصوص تکمیل طرحها، وزارت صنعت به نمایندگی از "بخش تولید و کار جامعه" برنامه‌ریزی منسجمی را طراحی و اجرا کرده  که بر همین اساس تا قبل از شهریور ماه سال 1400 هر هفته 200 طرح بزرگ صنعتی و معدنی در سطح ایران افتتاح می‌شوند.

    وی ادامه داد: بهره‌برداری این طرح‌های بخش صنایع فولاد کشور آثار توسعه‌ای قابل توجهی بر دیگر بخشهای تولید و صنعت ایران دارد و 50 هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین برابر اشتغال غیرمستقیم با بهره‌برداری این 200 طرح بزرگ ایجاد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر