کلنگ عملیات اجرایی چهارمین منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو به زمین زده شد

عصر معدن- عملیات اجرایی فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان با حضور خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو آغاز شد.;

کلنگ عملیات اجرایی چهارمین منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو به زمین زده شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور با ابراز قدردانی از پیگیری های به عمل آمده از سوی نماینده مردم کاشان در مجلس و مسوولان شهرستان و نیز استان اصفهان، اظهار داشت: این چهارمین منطقه ویژه ای است که توسط ایمیدرو فعالیت خود را آغاز می کند و قرار است با سرمایه های بخش خصوصی توسعه یابد.

    وی نقش ایمیدرو در توسعه را به عنوان سازمان راهبر ذکر کرد و‌گفت: ایجاد زیرساخت ها از سوی این سازمان تامین می شود تا زمینه جذب سرمایه ها مهیا شود.

    غریب پور ادامه داد: زیرساخت های دوران ساخت آماده شده و قرار است در این منطقه صنایع معدنی، ماشین آلات و تولید انرژی صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه بنابر ضرورت، ایمیدرو اقدام به مشارکت با بخش خصوصی می کند، اظهار داشت: این سازمان در مناطق چهارگانه ویژه اقتصادی که برعهده دارد سرمایه های بخش خصوصی را به سمت تولید و اشتغال هدایت می کند.

    غریب پور یادآور شد: در مناطق ویژه خلیج فارس، لامرد و پارسیان سرمایه های بخش خصوصی در جهت توسعه صنایع معدنی به کار گرفته شده است.

    وی قدمت کاشان را به بلندای تاریخ ذکر کرد و افزود: امیدواریم اقدامات توسعه ای در این منطقه، زمینه پیشرفت و "رونق تولید" در این شهرستان را فراهم کند.

    بالابردن توان ساخت داخل

    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: یکی از محورهای اصلی توسعه در شرایط کنونی به ویژه تحریم، بالابردن توان داخلی در ایجاد دانش و تولید تجهیزات به صورت بومی است.

    وی به برنامه کلان ایمیدرو در حوزه اکتشاف اشاره کرد و‌گفت: اکتشاف قدم نخست توسعه معدن و صنایع معدنی است که این سازمان اکنون برنامه جدیدی در سطح 300 هزار کیلومتر مربع در دست دارد.

    مزیت‌های منطقه ویژه کاشان

    سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، اقدام امروز را آغازی بر توسعه اشتغال در منطقه دانست و یادآور شد: این منطقه 12 سال پرفراز و نشیب گذرانده است و خوشبختانه با پیگیری های رییس هیات عامل ایمیدرو به مرحله اجرایی رسید.

    وی به نمایندگی از مردم کاشان از اقدامات ایمیدرو در این منطقه قدردانی کرد، اظهار داشت: قرارگیری در کریدور شمال جنوب، نیروی انسانی مستعد، وجود سرمایه های قابل توجه و دسترسی به بازار مصرف از جمله مزیت های این منطقه است.

    ساداتی نژاد، کاشان را پنجمین شهر ثروتمند ایران اعلام کرد و گفت: باتوجه به این امر مشکل چندانی در جذب سرمایه نخواهیم داشت.

    وی تاکید کرد: تخصیص اعتبار مورد نیاز، کمک بزرگی به ایجاد و توسعه زیرساخت ها و در نهایت تبدیل شدن کاشان به هاب لجستیک کاشان می کند.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر