اشتغالزایی و خودباوری با حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه لامرد

عصر معدن- با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی کترینگ منطقه ویژه اقتصادی لامرد روز سه شنبه با حضور مقامات اجرایی و صنعتی در شهرستان لامرد آغاز شد.;

اشتغالزایی و خودباوری با حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه لامرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در آیین آغاز عملیات اجرایی این واحد بزرگ خدماتی، فرماندار لامرد گفت: یکی از مصادیق بارز خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی، صنایع و تاسیسات در حال احداث منطقه ویژه اقتصادی لامرد است که میزبان مهم‌ترین پروژه های صنعتی کشور نظیر آلومینیوم جنوب است.
    حسین شبانی نژاد افزود: مسیر توسعه همه جانبه در این خطه از کشور با همت همه مسئولان و متولیان  هموار شده است و با یکدلی و وفاق امکان دستیابی به سایر اهداف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم می شود.
    این مقام مسئول با تاکید بر استفاده مطلوبتر از ظرفیت صاحبان سرمایه بومی خواستار همکاری همه جانبه برای تسریع در تکمیل زیر ساخت ها از جمله انتقال آب خلیج فارس برای تامین مصارف صنعتی و همچنین شرب اهالی شد.
    مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز در این آیین گفت: خوشبختانه ایمیدرو به عنوان سازمان ناظر بر این منطقه برغم برخی تنگناها و چالش ها همواره توجه و دقت خاصی برای تامین منابع و همچنین رفع موانع فرارو در راستای استقرار صنایع بزرگ داشته است و این رویکرد در سایر مجموعه های فرادستی نیز  مشهود است.
    محمد آشفته آج بیشه تصریح کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی، تجاری و اقتصادی اهالی این خطه از کشور خوشبختانه استقبال مناسبی توسط صاحبان بومی لامرد و سایر مناطق همجوار برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد، به نحوی که در هفته دولت سال جاری اولین واحد تولیدی در این منطقه با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و بومی لامرد به بهره برداری رسید و این روند با تدابیر اتخاذ شده ادامه پیدا می کند.
    وی از مسئولان اجرایی و سیاسی استان و شهرستان محل استقرار صنایع انرژی بر لامرد و همچنین تلاش سرمایه گذاران، مدیران و کارگران و متخصصان فعال در این منطقه به عنوان الگویی از همکاری بین بخشی  یاد کرد و از  مدیران و کارشناسان مجموعه متبوعش خواستار بستر سازی برای تعمیق این تعامل شد.
    سرمایه گذار احداث کترینگ منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز گفت: با توجه به جهش صنعتی که بزودی در منطقه محقق می شود ایجاد زیر ساخت های خدماتی حایز اهمیت است و به عنوان شهروند لامردی مصمم به سرمایه گذاری در این عرصه شدم.
    احمد خضری افزود: عملیات اجرایی احداث کترینگ در سه هزار متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریالی به مدت شش ماه به اتمام خواهد رسید و با بهره برداری از آن برای قریب به 100 نفر  به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.
    در این آیین مسئولان اجرایی لامرد، مدیران صنایع و همچنین اعضای هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی لامرد حضور داشتند.
    منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از کانون های مهم صنعتی کشور در جنوب استان فارس واقع است و هم اکنون حدود سه هزار نفر در آن به فعالیت اشتغال دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر