رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

بهره برداری از ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی

عصر معدن- رییس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: ۲ هزار و ۹۰۶ طرح صنعتی کوچک،متوسط و بزرگ در سطح استان فارس با سرمایه گذاری ۴۱ هزار میلیاردی در دست احداث است.;

بهره برداری از ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۸ پروژه بزرگ صنعتی و معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، علی همتی در کمیته اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در صورت اتمام و بهره برداری از این پروژه ها بالغ بر 80 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این پروژه ها بین 0 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،ادامه داد: عمده پروژه ها بین 50 تا 100 درصد پیشرفت دارند.

    همتی تصریح کرد: از بین این پروژه ها 14 پروژه جزو طرح های اولویت دار و در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی استان هستند که از این تعداد 8 پروژه با سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومانی امسال به بهره برداری خواهند رسید.

    به گفته وی پروژه های تولید کربنات سدیم ، مبدل های حرارتی ، استحصال گاز صنعتی ، کاشی و سرامیک ، شمش آلومینیوم ، بنزین و سیمان از جمله طرح هایی هستند که امسال به بهره برداری خواهند رسید.

    همتی با بیان اینکه در سال گذشته برای یک هزار و 163 واحد صنعتی استان مصوباتی جهت حل مشکلاتشان در کارگروه های مختلف داشتیم افزود : 60درصد این مصوبات منجر به حل مشکل 701 واحد صنعتی شد ضمن آنکه 17درصد مصوبات در دست اجرا است و 266 مصوبه معادل 23درصد مصوبات در دست انجام است.

    رییس صنعت ، معدن و تجارت فارس در ادامه به افزایش تولیدات معدنی و رشد صادرات اشاره کرد و گفت: پارسال نسبت به سال قبل شاهد رشد 25درصد کارت بازرگانی ، 71درصد ثبت سفارشات ، 83درصد اعزام هیت های اقتصادی فارس به کشورهای خارجی و 33درصد رشد پذیرش هیات های خارجی در فارس بودیم. همچنین تعداد شرکت های دانش بنیان در فارس ا 121 شرکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر