مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان:

سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت سایت کاشان به فرخوان گذاشته می شود

عصر معدن- مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: طی ماه های آینده، فراخوان جذب سرمایه گذار در حوزه های زیر ساخت، عملیات زیربنایی داخل سایت و توسعه گری انجام می شود.;

سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت سایت کاشان به فرخوان گذاشته می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بهزاد کاظمیان تصریح کرد: این برنامه به منظور همکاری گسترده با بخش خصوصی توانمند و استفاده از پتانسیل داخلی برای فعال سازی صنایع منطقه انجام می شود.

    وی با بیان اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی کاشان، اظهار داشت: طرح جامع این منطقه به عنوان نخستین گام، در شورای عالی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی و هیات دولت به تصویب رسید.

    کاظمیان با یادآوری اینکه ایمیدرو در اواخر سال 1391 از سوی دولت به عنوان سازمان مسئول منطقه، برگزیده شد، افزود: هیات دولت شروع عملیات اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی کاشان را منوط به اخذ مجوز محیط زیست(EIA) کرد که این امر مراحل اداری متعدد و طولانی را پشت سرگذاشت و سرانجام مجوز مربوطه برای فاز نخست صادر شد.

    وی ادامه داد: هم اینک تملک زمین با طی مراحل اداری در شهرستان کاشان و استان اصفهان و همچنین تحویل عرصه از سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیز داری به مساحت 1344 هکتار انجام شده است.

    کاظمیان تاکید کرد: در فاصله زمانی صدور مجوز محیط زیست، اقدامات اساسی از جمله تامین آب و برق موقت و مطالعات تفضیلی انجام شد.

    کاظمیان اظهار داشت: مقرر شده در گام نخست و مطابق استاندارهای موجود، فنس کشی پیرامون سایت به مساحت 250 هکتار انجام گیرد که حدود 7 کیلومتر از محیط پیرامونی سایت را دربر می گیرد.

    برنامه تامین زیرساخت های دائم

    وی ادامه داد: در مرحله بعد و همزمان با عملیات اجرایی، تامین زیر ساخت های دائم پیش رو است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پهنه بندر خشک و گمرک با توجه به پتاسیل های موجود، زودتر انجام می گیرد.

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی کاشان یادآور شد: در این منطقه قرار است صنایعی همچون کانی های غیرفلزی، ماشین آلات تولید و انتقال برق، ماشین آلات با کاربری عام و همچنین خاص به ویژه حوزه معدن فعالیت کنند. علاوه بر این استقرار نیروگاه های تولید برق از منابع تجدیدپذیر، استقرار واحدهای فرآوری املاح تبخیری و بازیافت فلزات از دیگر برنامه های توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی کاشان به شمار می آید.

    وی درباره مزیت های منطقه ویژه اقتصادی کاشان گفت: با توجه به مزایای منطقه از جمله پایه بودن فعالیت صنعتی در شهرستان کاشان، صادرات قابل توجه منطقه، سهولت دسترسی به انرژی، قرار گرفتن منطقه در مجاورت بزرگترین دریاچه نمک طبیعی کشور و امکان استقرار واحدهای فرآوری املاح تبخیری، وجود نیروی انسانی ماهر و متخصص و ... پتانسیل فراوانی برای توسعه وجود دارد.

    وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مزیت های منطقه، جاده های دسترسی و وجود خط آهن در چهارمین منطقه ویژه اقتصادی ایمیدرو است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر