خلج طهرانی:

زیرساخت‌های توسعه و تولیدفولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن تامین است

عصر معدن- تفاهم نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی با حضور خداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و فریدون همتی استاندار هرمزگان منعقد شد.;

زیرساخت‌های توسعه و تولیدفولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن تامین است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، حسن خلج طهرانی  در حاشیه این مراسم عنوان کرد: یک شرکت جدید برای برنامه ریزی تولید تا سقف ١۰ میلیون تن فولاد تاسیس خواهد شد که تاکنون شرکتهای فولاد هرمزگان و صبا فولاد در این شرکت جدید اعلام آمادگی کرده و سهم دارند و بالطبع بقیه شرکتهای فولادی نیز به اندازه آورده های خود امکان ورود دارند و شامل سهم خواهند شد.

    وی در خصوص شرایط و تعهدات منطقه ویژه اشاره کرد: وظیفه منطقه ویژه در این برنامه تامین زیرساختهاست و وظیفه دولت در منطقه را اجرایی خواهد کرد. زیرساخت های تولید موردنیاز آب، برق، گاز و زمین تامین است. پیش از این زمینی به صبافولاد اختصاص داده شده است که می توانند از  همان در پروژه استفاده کنند.

    خلج طهرانی  افزود: درخصوص آب هم به لحاظ موقعیت منطقه، آب شیرین کن های موجود امکان تامین تا ١۰ میلیون تن را دارند. در بحث برق هم ظرفیت ١٦۰ مگاواتی فراهم است که تاکنون با توجه به اینکه نیازی به آن نبود به شبکه سراسری برق منتقل شده بود و حال با توجه به نیاز تولید فولاد به این بخش اختصاص داده خواهد شد، برای گاز هم ٣۰ اینچ گاز کلاس D از خط صلح تامین شده که به راحتی جوابگوی نیاز پروژه خواهد بود.

    این مسئول افزود  زمان تعریف شده برای پروژه را تا افق ١٤۰٤ عنوان کرد و گفت: در افق ١٤۰٤ ده میلیون تن تولید به بندر عباس اختصاص داده شده که ٥ تا ٥.٥ میلیون تن آن در حال حاضر تولید می شود برنامه این پروژه تولید مابقی یعنی ٤ تا ٤.٥ میلیون تن تا افق ١٤۰٤ است.

    وی در پایان با اشاره به اشتغالزایی گفت. در حال حاضر حدود 12 هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هشتند که با ایجاد طرح های توسعه و بهره برداری  در افق 1404 این رقم اشتغازایی به 30 هزار نفر می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر