تسهیل دسترسی به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اجرای بیش از ۷۳ کیلومترعملیات زیر سازی و آسفالت بااعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال در سایت صنایع انرژی بر لامرد منجر به سهولت دسترسی به صنایع بزرگ مستقر در این منطقه شده است.;

تسهیل دسترسی به صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  مدیر عامل این منطقه در حاشیه بازدید از طرح های زیر ساختی درون سایت صنعتی این منطقه گفت: تقویت زیر ساخت های ارتباطی  هموار کننده  مسیر اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی است ، بنابراین در منطقه ویژه لامرد جاده شریانی دسترسی صنایع با دو باند آسفالته به عرض 16 متر از محور لامرد -خنج و ورودی سایت در دسترسی به ساختمان درب خروج گمرک منطقه ویژه، نیروگاه برق غدیر انرژی و کارخانه آلومینیوم جنوب را امکان پذیرکرده  است.
    فریدون فدایی دولت افزود: این جاده از ورودی سایت به صورت مستقیم با دو باند به طول 6200 متر به اراضی مرکزسایت رسیده و از آنجا دو شاخه شده که یک مسیر آن پس از گذر از رودخانه مهران به اراضی تفکیکی جهت واگذاری به سرمایه گذاران صنعت سیمان می رسد و ازآنجا با طول 6500 متر پس از طی بخش  پتروشیمی به جاده پیرامونی فنس ضلع غرب منتهی می شود،شاخه دیگر آن به طول  1600متر، عامل دسترسی به منطقه نیروگاهی و سایت نیروگاه خورشیدی پتروفرآیند کرخه است.
    این مقام مسئول با تقدیر از تلاش های کارشناسان و دست اندرکاران این منطقه  اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط و دسترسی به صنایع کوچک از جاده شریانی، راه های فرعی برای صنایع پایین دستی آلومینیوم، کارخانه تولید بتن آماده و کارخانه آسفالت و نیروگاه خورشیدی به طول 7500 متر احداث شده است. همچنین در سایت 55 هکتاری گمرک جهت حمل و نقل، تخلیه و بارگیری محموله‌های گمرکی جاده ای به طول 2550 متر زیرسازی شده است.

    وی با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های جاری  ادامه داد: در مجموع جاده های شریانی اصلی و دسترسی فرعی صنایع به طول 30550 متر  با 19 دستگاه پل جهت عبور آبهای سطحی و 66 دستگاه اسلیو(غلاف) جهت عبور تأسیسات زیر زمینی و 27 عدد حوضچه تأسیساتی(هندهول) اجرا شده است.
    فدایی دولت همچنین در اشاره به حجم عملیات  این پروژه ها افزود: در اجرای جاده های شریانی اصلی  و دسترسی فرعی مقدار  38000  تن آسفالت، 108665  تن مصالح اساس سنگی، 2001500 تن مخلوط (کوهی و رودخانه ای) و مقدار  5200  مترمکعب بتن بکار رفته است.
    مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو با ابراز رضایت از روند تقویت و تکمیل زیر ساخت های این منطقه تصریح کرد: پیشرفتهای مشهود و محسوسی که  در فرایند ایجاد زیر ساخت ها به دست آمده منجر به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در این کانون مهم صنعتی شده است و بزودی در این ارتباط اطلاع رسانی می شود.
    مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ادامه از همکاری و مشارکت مجموعه متبوعش برای ترمیم ، تعریض و  بازسازی  محورهای مواصلاتی مجاور سایت صنایع انرژی بر خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر