مدیرعامل فولاد سنگان:

رتبه سوم تولید کنسانتره در کشور را به دست آوردیم

عصر معدن- امروز بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره در شرق کشور افتتاح شد.;

رتبه سوم تولید کنسانتره در کشور را به دست آوردیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از گسترش نیوز، علی امرایی به عنوان مدیرعامل فولاد سنگان در این مراسم به ارائه توضیحاتی در خصوص این کارخانه پرداخت.

    وی ابتدا اظهار کرد: ما سعی کردیم استراتژی که در کشور تدوین شده در سند چشم انداز مبنی بر قطع وابستگی به نفت و ایجاد اقتصاد درونزا و توجه به صنایع معدنی را مد نظر داشته باشیم. در راستای همین سیاست در مجموعه فولاد سنگان در سال 1396 فولاد مبارکه کارخانه گندله‌سازی در همین منطقه افتتاح شد. به دلیل کمبود کنسانتره و مواد اولیه در کشور و تکمیل زنجیره تولید فولاد مبارکه کارخانه کنسانتره سازی سرمایه گذاری شد و امروز شاهد افتتاح این کارخانه هستیم.

    امرایی افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری 3800 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال 3500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه افتتاح شد. ما با راه اندازی این کارخانه رتبه سوم تولید کنسانتره در کشور را به دست می آوریم و 10 درصد به ظرفیت تولید کنسانتره در کشور اضافه خواهیم کرد. مشخصات خاصی این پروژه دارد که سعی می کنم به صورت مختصر آن ها را ارائه کنم.

    مدیرعامل فولاد سنگان گفت:  طولانی ترین نوار نقاله به طول 8 کیلومتر را در این مجموعه داریم. بزرگترین سیلوهای سرپوشیده برای ذخیره کنسانتره را در اختیار داریم. این کار برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام شده است. یکی از مزایای مهم این طرح این است که برای اولین بار در کشور سیستم اّبگیری باطله را اجرا کردیم که باعث می شود 50 درصد آبی که مصرف می شود به چرخه بازگردد.

    وی اظهار کرد: سال گذشته فولاد مبارکه متعهد شد که 7 مدرسه بسازد و ما 4 مدرسه را در کمتر از 100 روز ساختیم و تحویل دادیم. با دانشگاه تهران  نیز قراردادی در خصوص توانمندسازی جوامع روستایی  داشتیم. قبلا نمونه موفق آن در کرمان انجام شده بود و ما همان نمونه را در شهرستان اجرا می کنیم.

    امرایی در پایان سخنرانی گفت: از همراهی و همکاری تمام عزیزان تشکر می کنم. از این همت و تلاش سپاسگذارم که امروز توانستیم مراسم افتتاح را به خوبی اجرایی کنیم. این طرح بدون متخصصین خارجی صورت گرفته است و با جسارتی که صورت گرفت این کار انجام شد. خط 2 این کارخانه کاملا آماده است .برای کاهش ریسک فعلا خط 1 را راه اندازی کردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر