در جمع سرمایه گذاران مجتمع مطرح شد؛

موثقی نیا: سنگان می تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن شود

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ناحیه معدنی سنگان، می تواند محل تبلور جایگاه معدن در اقتصاد کشور شود.;

موثقی نیا: سنگان می تواند خط مقدم جبهه توسعه معدن شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که در جمع سرمایه گذاران مجتمع معدنی سنگان سخن می گفت، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه بخش معدن و ضرورت توسعه این بخش، تصریح کرد: پهنه معدنی سنگان، به دلیل جایگاهی که در جذب سرمایه های بخش خصوصی، تولید و توسعه سنگ آهن در کشورمان دارد، قادر است محل تبلور شعار توسعه معدن شود.

    در راستای منویات مقام معظم رهبری سنگان یکی از جبهه های مهم معدنی کشور است. پیشرفتی که این محدوده در بخش تولید داشته؛ موجب شده تا از آن به عنوان نخستین خط مقدم جبهه معدنی کشور نام برد و در این زمینه جا دارد از فعالان معدنی سنگان قدردانی کنم.

    وی افزود: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای تلاش می کند چالش های این حوزه را در راستای ماموریت های خود حل کند.

    وی در عین حال اظهار داشت: سرمایه گذاری یکی از مهم ترین راهبردها در پیشبرد اهداف است و اگر از "استراتژی توسعه" حذف شود؛ معنای خود را از دستی می دهد.

    وی درباره تولیدات سنگان گفت: سنگان در بخش استخراج باید نسبت به آمار سال گذشته ( 21 میلیون تن)؛ افزایش عملکرد داشه باشد.

    تقویت زیرساخت ها در بخش انرژی

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین به جایگاه زیرساخت ها در تقویت جایگاه این حوزه، گفت: امروزه تامین انرژی از جمله گاز، برق و نیز آب، اهمیت روزافزونی برای تولید و برنامه های توسعه ای معدن پیدا کرده است از این رو تصور توسعه این بخش، بدون منظور کردن انرژی نمود عینی نخواهد داشت.

    وی به مذاکرات مسئولان ارشد وزارت صمت با مدیران شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه همه جانبه این بخش، نیازمند تامین بلند مدت انرژی است و شاید یکی از گزینه ها، بهره گیری از یک میدان گازی برای معدن و صنایع معدنی باشد.

    موثقی نیا در عین حال گفت: طی ماه های اخیر برای ترسیم وضعیت آینده بخش معدن و صنایع، معدنی تمرکز ویژه ای بر روی نقش معدن در برنامه هفتم توسعه و اصلاحات قانون معادن داشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر