رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

افتتاح کارخانه های جدید در سنگان، زمینه ساز توازن در زنجیره فولاد است

ایمیدرو توسعه مناطق کم برخوردار را در اولویت دارد

عصر معدن- خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: افتتاح دو کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن در سنگان، سبب تکمیل زنجیره تولید در این ناحیه و همچنین زمینه ساز ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد کشور می شود.;

افتتاح کارخانه های جدید در سنگان، زمینه ساز توازن در زنجیره فولاد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، غریب پور با اعلام این خبر که فردا قرار است با فرمان رییس جمهوری دو کارخانه جدید کنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان افتتاح شود، اظهار داشت: فاز نخست کارخانه کنسانتره فولاد سنگان به ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن و همچنین کارخانه 2.5 میلیون تنی سیمیدکو ( صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) که به تازگی تولید آزمایشی را آغاز کرده اند، فردا پنجشنبه به طور رسمی با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح می شوند.

    وی تصریح کرد: فاز دوم کارخانه فولاد سنگان به ظرفیت 2.5 میلیون تن طی هفته های آتی افتتاح خواهد شد و کل ظرفیت کنسانتره فولاد سنگان به 5 میلیون تن می رسد.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری اینکه طرح ها و کارخانه های فرآوری سنگان در زمان دولت فعلی با استراتژی ایمیدرو، از حالت رکود خارج و فعال شدند، افزود: با افتتاح این کارخانه ها، ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به 10.1 میلیون و گندله سنگ آهن به 12.5 میلیون تن در "سنگان" می رسد.

    بهار و جهش تولید
    غریب پور تاکید کرد: بدین ترتیب در بهار "سال جهش" تولید شاهد ورود ظرفیت های جدید تولید در زنجیره فولاد در کشور شده ایم.
    وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش ظرفیت های تولید در سنگان شده است، یادآور شد: طبق طرح کلانی که ایمیدرو آن را راهبری می کند، چشم انداز توسعه سنگان، ایجاد ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن است که اکنون با این طرح های جدید، در بخش گندله سازی 83درصد و در بخش کنسانتره 57درصد از برنامه کلان مجتمع سنگان محقق شده است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو درباره اشتغال منطقه سنگان گفت: کارخانه کنسانتره فولاد سنگان 500 شغل به طور مستقیم و 3هزار شغل به طور غیرمستقیم ایجاد کرده و همچنین کارخانه گندله سازی سیمیدکو نیز 250 نفر شغل به طور مستقیم و 1500 نفر به طور اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
    وی تصریح کرد: سرمایه گذاران کارخانه کنساتتره، فولاد مبارکه و کارخانه گندله سازی فولاد خوزستان است.

    توسعه سنگان؛ ارتقای وضعیت معیشت، توجه به مسوولیت اجتماعی
    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه افتتاح کارخانه های جدید در سنگان زمینه ساز ارتقای سطح معیشت در منطقه کم برخوردار خواف و رشتخوار (استان خراسان رضوی) شده است، اظهار داشت: ایمیدرو همراستا با سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت، همواره توجه به این مناطق را در اولویت داشته و علاوه بر افزایش ظرفیت ها، به توسعه زیرساخت در جاده و ریل و همچنین امکانات رفاهی برای اهالی منطقه،‌ توجه کرده است.
    وی تاکید کرد: ساخت باند دوم جاده سنگان-خواف- تربت حیدریه از سال گذشته با حضور سرمایه گذاران آغاز شده و اقدامی در جهت توسعه زیرساخت ها و توجه به مسوولیت اجتماعی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر