مدیرعامل شرکت مس در کمیته راهبردی دومین همایش چشم‌انداز صنایع غیر آهنی مطرح کرد

همایش فلزات غیر آهنی فرصتی برای صنایع معدنی ایران

عصر معدن- اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نخستین کمیته راهبردی دومین همایش چشم‌انداز صنایع غیرآهنی که با حضور «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت؛ «خداداد غریب‌پور» رئیس هیأت عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های معدنی و شخصیت‌های برجسته بخش صنعت و معدن کشور برگزار شد گفت: موضوعی که در این حوزه قابل اتکاست، در ارتباط با تحلیل فن اقتصاد جهانی است. براساس استراتژی اتحادیه اروپا در بخش صنعت و معدن ۲۰ عنصر جهت سرمایه‌گذاری برای ده سال اینده تدوین شده که در آن مشخص‌شده دنیا برای سرمایه‌گذاری باید به چه سمت‌وسویی گام بردارد. خوشبختانه مس جزو یکی از پر سودترین عناصر در این استراتژی است.;

همایش فلزات غیر آهنی فرصتی برای صنایع معدنی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» وی افزود: اهمیت این استراتژی از این‌جهت است که ما هم با نگاه به مفاد و جزئیات آن جهت‌گیری خود را در صنایع معدنی مشخص کنیم.
    سعدمحمدی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت دیگر این است که بخش مهمی از تولید در صنایع آهنی و غیر آهنی براساس معدن چارچوب‌بندی می‌شوند، بنابراین این موضوع باعث شده که معادن ایران چه به لحاظ طراحی، چه عملیاتی و چه تجهیزاتی مورد بررسی قرار گیرند.
    وی پیشنهاد داد: در همایش صنایع غیرآهنی فضایی ایجاد شود تا راهبردهای از میان برداشتن این فاصله‌ها تعریف و تدوین شود تا بتوانیم خود را با دنیا تطبیق دهیم.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که ارتباط میان صنعت و دانشگاه موضوع مهم دیگری است که می‌تواند در این همایش موردبحث و بررسی قرار گیرد گفت: سیستم و ساختار آموزش عالی کشور در بخش صنعت باید موردبازنگری جدی قرار گیرد و همچنین باید نشانه‌گذاری شود که در چه بخش‌هایی از آموزش‌هایمان نقاط ضعف وجود دارد.
    وی تأکید کرد: در این شرایط ارزیابی و تدوین برنامه برای توسعه علوم و ارتقای سطح دانش به‌منظور بهره‌وری بیشتر و کاهش فاصله بین دانشگاه و صنعت بایستی در نظر گرفته شود.
    سعد محمدی با تأکید بر آموزش هدفمند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای مؤثر در افزایش توانمندی سیستم‌های اقتصادی در مقابله با تهدیدهای اقتصادی گفت: وقتی از آموزش هدفمند در صنعت صحبت می‌کنیم به این معنا است که مدیران و پرسنل در شرایط‌ خاص و پیچیده توان واکنش سریع و تصمیم‌گیری و حل مسائل را داشته باشند.
    وی با بیان این‌که در دنیای صنعتی امروز تغییرات در این حوزه بسیار سریع است گفت: جریان دانش به‌مانند رودخانه‌ای است که مدام در حال حرکت است و درصورتی‌که نتوانیم شرایط صنعت را با این تغییرات وفق دهیم در سال‌های آینده با مسائل زیادی در حوزه بهره‌وری و تولید مواجه خواهیم شد.
    وی با تأکید بر این‌که برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست قطعاً می‌تواند به پر کردن شکاف میان دانشگاه و صنعت کمک کند گفت: آشنایی با پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در زمینه صنایع فلزات غیرآهنی دنیا و ایجاد زمینه‌های همکاری مجامع علمی، پژوهشگران و متخصصان ایرانی با سایر کشورهای صاحب نام در این صنایع، از مهم‌ترین  دلایل برگزاری این همایش است.
    مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که برگزاری این همایش‌ها باید تداوم داشته باشد تا تأثیرات آن مشخص شود گفت: در سال‌های گذشته نخستین کنگره بین‌المللی مس با هدف فراهم کردن امکان تبادل اطلاعات، دانسته‌های علمی و فنی و ارتقای صنعت مس در زمینه اکتشاف، طراحی، معدنکاری، فرآوری، هیدرومتالوژی و پیرومتالوژی استخراجی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، اقتصاد و بازار از سوی شرکت طراحی و برگزار شد که در صورتی که تداوم می‌یافت می‌توانست فرصت‌های زیادی را برای توسعه صنعت مس فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر