کاهش ۲،۵ درصدی صادرات ضایعات مسِ آمریکا

عصر معدن- متال بولتن در گزارشی نوشت که بازار صادرات ضایعات غیر آهنیِ ایالات‌متحده از ابتدای سال جاری تا ماه می متغیر بود؛ به‌طوری‌که صادرات ضایعات آلومینیوم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، ولی صادرات قراضه مس طی دوره مذکور کاهش داشته است.;

کاهش ۲،۵ درصدی صادرات ضایعات مسِ آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، صادرات مس آمریکا در پنج ماه نخست سال جاری درمجموع 422 هزار و 957 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حجم 433 هزار و 895 تن؛ کاهش 2،5درصدی را نشان می‌دهد.
    سهمیه‌های اخیر واردات ضایعات مس به چین در مرحله دوم به واردکنندگان اجازه داد 124 هزار و 500 تن دیگر واردات داشته باشند که این حجم، علاوه بر سهمیه‌های اعلام شده در دور اول بود. در دور اول سهمیه‌بندی‌ها، اجازه واردات240 هزار و 429 تن قراضه مس اعطا شده بود.
    میزان واردات ضایعات مس چین از سوی تأمین‌کنندگان آمریکایی شدیدترین کاهش را نشان داده است؛ به‌طوری‌که طی ماه‌های ژانویه تا ماه می، با افت 75،8 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به 53 هزار و 439 تن رسید. واردات قراضه مس چین از ایالات‌متحده، در پنج ماه نخست سال قبل برابر با 221 هزار و 245 تن بود.
    بنا به اعلام برخی معامله گران ضایعات مس ایالات‌متحده در حال حاضر، چین بازار کوچک‌تری برای صادرات قراضه مس است و این کشور تلاش دارد ضایعات داخلی خود را به فروش برساند. در نتیجه، عرضه بیش ‌از اندازه‌ای در بخش ضایعات مس در ایالات‌متحده به وجود آمده است.
    با این حال، مجموع صادرات ایالات‌متحده از ضایعات غیر آهنی که توسط موسسهFastmarkets  محاسبه‌شده و شامل آلومینیوم، قوطی‌های نوشابه، مس، سرب، نیکل و روی می‌شود، در پنج ماه نخست امسال از رقم یک‌میلیون و 214 هزار و 854 تن مربوط به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 8،4 درصدی به یک‌میلیون و 316 هزار و 872 تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر