نگاهی به برنامه‌های افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

عصر معدن- به دنبال استقبال بی نظیر جامعه فولاد و به درخواست تولیدکنندگان و تامین کنندگان زنجیره فولاد، شاهد برگزاری"دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران" با رویکرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تأمین پایدار خواهیم بود.;

نگاهی به برنامه‌های افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این رویداد ملی به مدت 4 روز از  دوشنبه 23 دی ماه تا پنج شنبه 26 دی ماه سال جاری در سالن همایش ها و نمایشگاه های برج میلاد برگزار می شود.

    بیش از 50 حامی جشنواره ملی فولاد
    دومین دوره از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با مشارکت بیش از 50 نهاد دولتی و خصوصی، تشکل ها و شرکت های فولادی و معدنی و تامین کنندگان مطرح داخلی برگزار می شود که در آن سازوکارهای حمایت از تامین پایدار و کیفی داخلی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.
    حامیان این رویداد ملی عبارتند از:
    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
    شرکت های بزرگ فولادی و معدنی  از جمله: فولاد مبارکه اصفهان،  فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، هلدینگ میدکو، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، صنعتی و معدنی چادرملو، صنعتی و معدنی گل گهر،  فولاد هرمزگان،  فولاد آلیاژی ایران،  فولاد کاوه جنوب کیش،  فولاد امیرکبیر کاشان ، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، آهن و فولاد غدیر ایرانیان،  فولاد سنگان،  فولاد اکسین خوزستان، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، صنایع ورق های پوشش در تاراز،  شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه،  گهر زمین، هلدینگ توکا فولاد،  فولاد یزد، مجتمع فولاد صنعت بناب، شرکت فولاد غرب آسیا، شرکت آهن و فولاد ارفع، هلدینگ اپال پارسیان، شرکت هفت الماس، شرکت فولاد اصفهان
    شرکت های دانش بنیان و تامین کنندگانی از جلمه: توسعه صنایع نفت و گاز سرو ،  کاوش جوش،  گسترش فناوری خوارزمی، شرکت فرانسوز یزد، شرکت آهن مجد فراز و سایر حامیان از جمله بانک صادرات،  شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک، شرکت بین المللی ایریسا، مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات
    تشکل های زنحیره فولاد از جمله: انجمن آهن و فولاد، انجمن سنگ آهن ایران،  خانه معدن ایران،   انجمن صنعت مواد نسوز، انجمن مهندسی متالورژی و مواد ایران،  سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران،  انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، اتحادیه سراسری تعاونی های تخصصی فولاد و معدن

    جزئیات مراسم افتتاحیه
    مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فولاد دوشنبه همین هفته، 23 دی ماه در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.
    پذیرش شرکت کنندگان از ساعت 8 صبح شروع خواهد شد و پس از آن، مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فولاد ایران با خوش آمدگویی بهرام سبحانی رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آغاز خواهد شد. پس از آن شاهد سخنرانی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل  شرکت فولاد مبارکه اصفهان، علی وحدت رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهیم بود.
    امضای تفاهمنامه ها و پنل تخصصی با موضوع چالش ها و راهکارهای بومی سازی و توسعه تکنولوژی، رونمایی از اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد، تقدیر از برگزیدگان و پیشکسوتان از دیگر برنامه های افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است. شایان ذکر است مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فولاد ایران تا ساعت 13 ادامه خواهد داشت و بعد از آن، نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مقامات دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت های معدنی و فولادی افتتاح خواهد شد.

    جزئیات نمایشگاه بومی سازی زنجیره فولاد
    دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران با مشارکت بیش از 130 شرکت مطرح تولیدکننده و تامین کننده در زنجیره فولاد برگزار می شود. یکی از ویژگی های این رویداد توجه ویژه به شرکت های تامین کننده دانش بنیان، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در حوزه بومی سازی است که در یک سالن ویژه توانمندی های خود را ارائه خواهند داد.
    بر اساس طبقه بندی فرصت های ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد، میزهای تخصصی مشترک در غرفه شرکت های فولادساز در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان و تامین کنندگان با سهولت و البته به طور تخصصی به دنبال ارائه توانمندی خود باشند. 
    ترکیب تخصصی نمایشگاه به این گونه است که تکمیل بانک اطلاعاتی تأمین کنندگان در نمایشگاه ملی بومی سازی زنجیره فولاد و تطابق توانمندی آنان با فرصت های ساخت داخل در 4 گروه صورت می گیرد:
    • مکانیک و سیالات شامل قطعات و تجهیزات مکانیکی و انتقال مواد و همچنین قطعات و تجهیزات پنوماتیکی، هیدرولیکی، تاسیساتی، روانکارها و آزمایشگاهی
    • برق و ابزار دقیق شامل قطعات و تجهیزات برقی، الکتریکی، ابزار دقیق، اتوماسیونی و آزمایشگاهی
    • مواد شامل مواد مصرفی، مواد اولیه، استحصال پسماندها ، فروآلیاژها و نسوزها و تجهیزات وابسته
    • تحقیق و توسعه و تکنولوژی شامل متالورژی، فرایند، انرژی و محیط زیست
    میزهای تخصصی این 4 گروه در غرفه شرکت های تولیدکننده فولاد به طور مشترک طراحی و در نظر گرفته شده است و کارشناسان و مدیران مربوطه به طور تخصصی پذیرای تامین کنندگان خواهند بود. تامین کنندگان داخلی نیز از طریق این طبقه بندی، با کارایی بیشتری به معرفی توانمندی های خود می پردازند و جلسات و هم اندیشی های کاری بین مدیران شرکت های فولادی و تأمین کنندگان صورت خواهد گرفت.
    نمایشگاه بومی سازی زنجیره فولاد طی 4 روز از 23 تا 26 دی ماه از ساعت 9 الی 16 در سالن های نمایشگاهی برج میلاد پذیرای علاقه مندان می باشد.
    کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی
    همچنین بیش از 40 کارگاه آموزشی و پنل تخصصی همزمان با این جشنواره و نمایشگاه در سالن های جنبی نمایشگاه بومی سازی برگزار می شود که ثبت نام کنندگان در جشنواره می توانند به صورت رایگان در هر کدام از آنها شرکت نمایند.
    این کارگاه ها در موضوعات مختلفی از جمله بومی سازی قطعات و تجهیزات اصلی در شرکت های مختلف فولادی و معدنی، انتقال دانش فنی، محیط زیست، استاندارد و کیفیت، فولاد تمیز، تجهیزات معدنی و همچنین سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد برگزار می شود. همچنین چندین پنل تخصصی از جمله پرسش و پاسخ در خصوص طرح طراوت بانک صادرات ایران، بومی سازی قالب های مسی ریخته گری مداوم از دیگر برنامه های این جشنواره و نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر