اجرای طرح‌های پژوهشگران در مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف

عصر معدن- مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: ۵۶ طرح تحقیقاتی پژوهشگران کشور با محوریت معادن در مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در مرحله بررسی و امضای قرارداد و هشت طرح نیز در دست اجرا است.;

اجرای طرح‌های پژوهشگران در مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، محمد گل‌محمدی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های اجرای طرح‌های تحقیقاتی پژوهشگران در مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف اکتشاف، بهره‌وری و استخراج، محیط زیست، آب و فرآوری معادن است.

    وی ادامه داد: از مجموع 100 طرح پژوهشی ارسالی از محققان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور به این مجتمع در دو سال گذشته، 36 طرح تاکنون به اتمام رسیده و 64 طرح امسال در مرحله امضای قرارداد، بررسی و اجراست.

    گل‌محمدی افزود: بهره‌گیری از طرح‌های تحقیقاتی به عنوان مؤلفه مهم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های معدنکاری، رویکرد خاص فعالیت‌های مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف در سال جاری است.

    وی مشارکت در توسعه زیرساخت‌های این شهرستان را از دیگر اقدامات در دست انجام مجتمع سنگان خواف برشمرد و گفت: از جمله این فعالیت‌ها، مشارکت با سرمایه‌گذاران منطقه و وزارت راه و شهرسازی در ساخت باند دوم جاده سنگان – خواف – تربت حیدریه به طول 143 کیلومتر است.

    مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف افزود: از این میزان 21 کیلومتر حدفاصل خواف به شهر سلامی، با مشارکت سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر