افزایش امیدواری در بازار سنگ آهن چین

عصر معدن- بازار جهانی سنگ آهن میان دو مسئله امید به محرک های اقتصادی بیشتر و موثرتر در چین و این واقعیت که بازگشت دومین اقتصاد بزرگ جهان به دوران اوج چقدر در دسترس می باشد درگیر است.;

افزایش امیدواری در بازار سنگ آهن چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، سنگ آهن در هفته‌های اخیر به دلیل امید به محرک‌های اقتصادی بیشتر از سوی پکن و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه احتمالاً روند رشد شاخص‌های اقتصادی به آرامی ادامه خواهد یافت، افزایش یافته است. چین بیش از 70 درصد از حجم کل سنگ آهن دریایی جهان را خریداری می نماید و کمی بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می کند، که شرایط اقتصادی این کشور را برای چشم انداز این ماده اولیه اصلی تولید فولاد، کلیدی و تاثیرگذار کرده است.

    آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین 115.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شده است. در بورس سنگاپور نیز آخرین قیمت 113.42 دلار هر تن شنیده شده که نسبت به پایین ترین سطح سال جاری در ماه می 10.8 درصد رشد داشته است.

    به گزارش فولاد ایران، محرک فوری بازار خبری بود مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین روز چهارشنبه نرخ وام های کوتاه مدت کلیدی را برای اولین بار در 10 ماه گذشته کاهش داد و نرخ بازپرداخت معکوس هفت روزه را با 10 واحد کاهش به 1.90 درصد رساند.

    این کاهش نرخ ها و انتظارات بازار برای کاهش بیشتر سایر نرخ‌های وام‌دهی، خوش‌بینی بازار را برانگیخته که پکن در حال اقدام برای تقویت بخش املاک است که حدود یک سوم تولید فولاد چین را مصرف می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر