واردات ماده اولیه روی میز فولادی ها

عصر معدن- کمبود سنگ آهن برای واحدهای فولادی موضوعی است که امروز به یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز تبدیل شده است. برخی از فعالان معدنی معتقدند باید برای افق ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به واردات سنگ آهن وجود دارد.;

واردات ماده اولیه روی میز فولادی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵:۰۰

    اما برخی نیز می‌گویند ما ذخایر فراوانی از سنگ‌آهن داریم و با اکتشافاتی که انجام شده می‌توان نیاز سنگ‌آهن مورد فولاد کشور را تامین کرد.
    یک مشاور و فعال صنایع معدنی درباره بحث تامین سنگ‌آهن برای واحدهای فولادی به «عصرمعدن» گفت: شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه صنایع معدنی همچون فولادسازان باید بتوانند با توجه به عواملی همچون ظرفیت تولید، شرایط اقتصادی و برنامه‌های آینده خود، گزینه واردات مواد اولیه را نیز روی میز داشته باشند.
    به عقیده هومان خواجه نصیری، در واقع هیات مدیره یک بنگاه اقتصادی، شایسته‌ترین مرجع تصمیم‌گیری است تا براساس تحولات بازار و بضاعت مجموعه‌اش از هر امکان منطقی از جمله واردات مواد اولیه بهره بجویند، تا حیاتش به مخاطره نیافتد.
    این موضوع در حالی مطرح می شود که ما امروزه می بینیم بسیاری از واحدهای معدنی به سمت تکمیل زنجیره فولاد رفته اند و سنگ آهن استخراج شده از معادنشان را برای تولید واحدهای فولادی خود استفاده می کنند. اینگونه کمبود عرضه سنگ آهن و روبه اتمام رفتن ذخایر سنگ آهن اکتشاف شده در کشور سبب می شود تا فولادسازان نگران تامیم ماده اولیه مورد نیازشان باشند و به فکر واردات سنگ آهن یا کنسانتره و... بیافتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر