واردات سنگ آهن دور از ذهن نیست

عصر معدن- عضوهیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران معتقد است، با توجه به روند موجود و پیشرفت پروژه های فولادی، واردات سنگ آهن چندان دور از ذهن نیست.;

واردات سنگ آهن دور از ذهن نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲:۰۰

    بهادر احرامیان در گفت وگو با «عصر معدن»، درباره موضوع واردات سنگ آهن برای تامین نیاز اهداف 1404، گفت: در موضوع واردات سنگ آهن، مسئله‌ای که وجود دارد آن است که برخی معتقدند این اتفاق در ایران رخ خواهد و در این زمینه در حال انجام برآورد هستند. بنده نیز معتقدم هستم این موضوع چندان دور از ذهن و غیرکارشناسی نیست.
    وی ادامه داد: کارشناسانی که مطرح می کنند ممکن است در آینده نزدیک واردکننده سنگ آهن باشیم، نمی گویند امروز به این موضوع نیاز است، بلکه صحبت آنها این است که اگر قرار است 55میلیون تن فولاد درافق 1404 تولید شود، بخش معدنی ما عقب است و با نگاهی خوشبینانه و با وضعیت پیشرفت فعلی پروژه های فولادی، بخش معدن به جایگاه خوبی نرسیده است.
    احرامیان افزود: درنتیجه برپایه این تحلیل بیان می شود، احتمال وقوع این اتفاق بالا است.
    به گفته عضوهیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران، ظرف 6 ماه یا 1 سال آینده وضعیت برای این موضوع مشخص تر خواهد شد.
    احرامیان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر سنگ آهن ها از برزیل، استرالیا و هند صادر می شود. در گذشته نیز ایران هم از همین کشورها سنگ آهن را وارد می کرد. درنتیجه ممکن است ما نیز چنین مبداهایی را برای واردات داشته باشیم.
    وی افزود: امروز که درباره این موضوع صحبت می کنیم شاید توجیهی برای واردات وجود نداشته باشد اما با روند پیش رو احتمال می رود این نیاز احساس شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر