سنگ آهن ۱۵۰ دلاری می شود؟

عصر معدن- تحلیلگران در آخرین برآورد های خود میانگین قیمت سنگ آهن را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار هر تن افزایش داده اند چون انتظار دارند تقاضای چین به لطف بسته های محرک اقتصادی آن بالا برود.;

سنگ آهن ۱۵۰ دلاری می شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، این در حالیست که آخرین پیش بینی ها قیمت سنگ آهن را برای سال آینده 130 تا 135 دلار برآورد کرده بودند. در هر حال هنوز برآوردها از اوج 232.5 دلار ماه می سال 2021 خیلی کمتر است.

    چین بیش از دو سوم سنگ آهن جهان را خریداری می کند و تقاضای آن قیمت های جهانی و برنامه های تولید شرکت های معدنی بزرگ را تعیین می کند. در خارج از چین نیز انتظار می‌رود تقاضای سنگ آهن در سال 2024 بهبود یابد، که ناشی از تقاضای قوی هند و برخی بهبود ها در اروپا است.

    موسسه بی ام آی میانگین قیمت سنگ آهن را برای سال آینده با 20 درصد افزایش به 120 دلار رسانده، در حالی که گلدمن ساکس برآورد خود را با 22 درصد افزایش به 110 دلار رسانده است.

    پیش بینی وود مکنزی نیز 8 درصد بیشتر و 108 دلار شده است. این در مقایسه با میانگین قیمت 119 دلار در سال جاری تاکنون است. با این حال، برخی از تحلیلگران نیز محدوده وسیع تری را بین 90 تا 150 دلار در هر تن برای سال آینده پیش بینی می کنند که تا حدی به دلیل عدم اطمینان در مورد سقف قیمت فولاد و مداخله بالقوه دولت چین است. تاکنون در سال 2023 نیز قیمت ها از 99 تا 137 دلار در هر تن متغیر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر