حذف ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن از بازار

عصر معدن- شرکت معدنی واله برزیل فعالیت‌هایش در معدن سنگ آهن الگریا در مجتمع ماریانا در ایالت میناس گریس را متوقف کرد. این اقدام ممکن است به حذف سالانه ۱۰ میلیون تن سنگ آهن در سال از بازار منجر شود.;

حذف ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن از بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، واله که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان است، اعلام کرد این اقدام در پی تست ناموفق ثبات ساختار این معدن صورت گرفت. این شرکت اعلام کرد تولید معدن زمانی از سرگرفته خواهد شد که بررسی‌های جدید کامل شده و نتیجه آنها قطعی باشد.

    معلوم نیست منظور واله از ساختار چه بوده است اما بر مبنای اطلاعات رگولاتور برزیل، معدن الگریا سد پسماند ندارد و فرآوری خشک به معنای آن است که نیاز به سد وجود نداشته است.

    معدن الگریا نزدیک به فعالیت‌های سامارکو بوده و فعالیتش پس از فروپاشی سد پسماند در سال 2015، تحت تاثیر قرار گرفت.

    از زمان شکسته شدن سد پسماند در معدن "کورگو دو فیخائو" شرکت واله، که دستکم 300 کشته برجای گذاشت، مقامات دولتی و مقامات واله بررسی سدهای پسماند معادن را تشدید کرده‌اند.

    شرکت واله به تازگی ناچار شد فعالیت معدن تیمبوپبا که در ایالت میناس گریس است و سالانه 12.8 میلیون تن سنگ آهن تولید می‌کند را به دلایل نگرانی‌های امنیتی، تعطیل کند.

    بر اساس گزارش ماینینگ، این شرکت سپس دستور جدیدی برای توقف فعالیت دو سد "مینروینو" و "کوردائو نووا ویستا" دریافت کرد. همزمان دادستان‌های برزیل با اقدامی درصدد دریافت یک ضمانت 13 میلیارد دلاری از واله برای احیای محیط زیست برآمدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر